O buspasie łączącym Łomianki i Warszawę urzędnicy i mieszkańcy napomykali od 2008 roku, czyli od otwarcia stacji metra Młociny. Wreszcie nabiera on realności. Władze Łomianek spotkały się w tej sprawie z prezydentem Warszawy.
A Rafał Trzaskowski zadeklarował: - Jestem pozytywnie nastawiony do tej inwestycji. W ratuszu powstał zespół, który oszacuje koszty i wybierze optymalny wariant poprowadzenia buspasa. Na razie kosztorysy są skrajnie rozbieżne – władze Łomianek mówią o ok. 9 mln zł, stołeczny ratusz – o ponad 40 mln zł.
Sprawdź: Stacje metra na Targówku: Nowe, ale z niedoróbkami i awariami [GALERIA]
Autobusy jechałyby uprzywilejowanym pasem najpierw ul. Brukową, na rondzie przy centrum handlowym zjeżdżałyby w ul. Glinianki, wjeżdżał na Pułkową i kończył przy metrze Młociny.
Buspas bardzo przysłużyłby się mieszkańcom. Czas przejazdu do centrum stolicy skróciłby się nawet o 15 minut – argumentuje burmistrz Łomianek Małgorzata Żebrowska-Piotrak.