Trasa Łazienkowska w Warszawie
Trasa Łazienkowska przez najbliższe trzy lata będzie prawdziwą mordęgą dla kierowców. Rusza długo zapowiadany remont. Wyburzą i odbudują dwie estakady na Trasie Łazienkowskiej nad Myśliwiecką i Górnośląską. Kierowcy już teraz pomstują na powstałe buspasy, które powstały m.in. na Ostrobramskiej czy al. Stanów Zjednoczonych.
Trasa Łazienkowska to trasa szybkiego ruchu, która łączący centrum Warszawy z prawobrzeżną częścią miasta. Zbudowano ją w latach 1971–1974 jako część obwodnicy śródmiejskiej. Trasa Łazienkowska składa się z ul. Wawelskiej, al. Armii Ludowej, mostu Łazienkowskiego i al. Stanów Zjednoczonych. Prace nad budową trasy i mostu przez Wisłę rozpoczęto w 1968 roku. Po pół roku wstrzymano je, ale już w czerwcu 1971 roku ekipa Edwarda Gierka zdecydowała o wznowieniu budowy i oddaniu trasy do użytku w IV planie pięcioletnim. Prace rozpoczęto więc 10 września 1971 roku. Trasę Łazienkowską oddano do użytku po trzech latach budowy 19 lipca 1974 roku.
Polecany artykuł:
Trasa Łazienkowska w "Czterdziestolatku"
Warto przypomnieć, że budowa Trasy Łazienkowskiej wielokrotnie stanowiła tło wydarzeń w serialu "Czterdziestolatek". Główny bohater, inżynier Stefan Karwowski, pracował bowiem na jednym z odcinków budowy. Co więcej, Trasa Łazienkowska wspomniana jest w kultowym filmie "Miś" Stanisława Barei. Pojawia się ona w tekście piosenki układanej przez Komisarza i Włodarczyka: Hej młody Junaku, smutek zwalcz i strach! Przecież na tym piachu za trzydzieści lat, przebiegnie z pewnością jasna, długa, prosta, szeroka jak morze Trasa Łazienkowska! I z brzegiem zepnie drugi brzeg, na którym twój ojciec legł!
Dzięki uprzejmości Narodowego Archiwum Cyfrowego pokazujemy krok po kroku, jak przebiegała budowa Trasy Łazienkowskiej!