Pan Tomasz (imię zmienione) kupił lodówko-zamrażarkę, która nie chłodziła i nie mroziła. Dzień po jej dostarczeniu złożył reklamację do sprzedawcy z żądaniem zwrotu zapłaconej ceny. Sprzedawca zaproponował jednak - zgodnie z przepisami Kodeksu Cywilnego - naprawę urządzenia. Pana Tomasza to jednak nie usatysfakcjonowało - chciał mieć nową sprawną lodówkę, a nie lodówkę po naprawie. Zwrócił się więc o pomoc do Miejskiego Rzecznika Konsumentów. Małgorzata Rothert dwukrotnie występowała do sprzedawcy, powołując się m.in. na przepisy prawa unijnego. Sprzedawca ustąpił i zwrócił panu Tomaszowi całą kwotę za zakup zamrażarki.
Polecany artykuł:
Kolejna udana interwencja odbyła się w imieniu pani Marii. Kobieta kupiła iPhone za 5729 zł. Zdecydowała się właśnie na ten smartfon zachęcona m.in. informacjami handlowymi z których wynikało, że to model niezwykle trwały i odporny m.in. na wodę. Reklamowano je „Urządzenie wytrzyma m.in. 30-minutowe zanurzenie w wodzie (do 2 m), co potwierdza certyfikat IP68”.
Po kilku miesiącach jednak telefon pani Marii przestał się uruchamiać a sprzedawca uchylił się od odpowiedzialności. Oddał pieniądze za wadliwy sprzęt dopiero po złożeniu wniosku do sądu.
Z porad Miejskiego Rzecznika Konsumentów skorzystało w ubiegłym roku ok. 10 tys. warszawianek i warszawiaków. Wpłynęło 2,5 tys. formalnych wniosków, a Rzecznik przygotował 1850 wystąpień do przedsiębiorców. Wszczęto rekordową liczbę 37 spraw sądowych, a w 110 sprawach prowadzonych przed sądem rzecznik udzielił konsumentom pomocy.
- Skala problemów z jakimi zgłaszali się konsumenci jest bardzo szeroka. Począwszy od mniejszych i większych, codziennych zakupów, poprzez korzystanie z usług telekomunikacyjnych, turystycznych, edukacyjnych, rekreacyjnych, finansowych, po życiowe decyzje, jak zakup mieszkania, zaciągnięcie kredytu hipotecznego - wyjaśnia Miejski Rzecznik Konsumentów Małgorzata Rothert.
Polecany artykuł:
Potrzebujesz pomocy Miejskiego Rzecznika Konsumentów?
Aby uzyskać poradę lub informację na temat praw przysługujących konsumentowi:
- zadzwoń pod numer (22) 44 33 444 lub
- przyjdź do Punktu Obsługi Konsumentów Miejskiego Rzecznika Konsumentów przy ul. Canaletta 2 w Warszawie.
Zgłaszając się po poradę przynieś ze sobą wszystkie dokumenty istotne dla sprawy (np. paragon, fakturę, zamówienie, umowę, regulamin, złożone reklamacje, prowadzoną z przedsiębiorcą korespondencję, itp.).
W sprawach wymagających pogłębionej analizy porady prawne udzielane są po wcześniejszym ustaleniu terminu – pod numerem (22) 44 33 444 lub pod adresem [email protected]