Mapy i wizualizacje przyszłej trasy
Tramwajarze przygotowali graficzne zestawienie najbardziej charakterystycznych miejsc na budowanej trasie tramwajowej do Wilanowa. Grafiki pokazują, jak zmieni się układ drogowy w czterech miejscach. Jednym z najważniejszych założeń urzędników jest ograniczenie pasów dla aut na korzyść pasów zieleni, torów tramwajowych albo wspólnych pasów tramwajowo-autobusowych.
Trasa tramwajowa do Wilanowa
Przyszła trasa rozpocznie się przy skrzyżowaniu ul. Puławskiej i Goworka. Liczącą aż 22 metry różnicę poziomów w kierunku dolnego Mokotowa tramwaj pokona ulicą Goworka i Spacerową. Następnie linia będzie przebiegać prosto, ulicami Belwederską i Sobieskiego, w kierunku Miasteczka Wilanów. Terminal końcowy przeznaczony dla dwukierunkowych tramwajów znajdzie się u zbiegu al. Rzeczypospolitej i Branickiego.
Zobacz galerię z dokładnymi planami tramwajarzy:
Polecany artykuł:
Kolejna ulica w Warszawie będzie zwężona
Wcześniej informowaliśmy o tym, że pod realizację inwestycji tramwajarze planują wyciąć blisko 450 zdrowych, dorodnych drzew na trasie nowego tramwaju. Urzędnicy tłumaczą, że nie dało się inaczej z uwagi na brak miejsca, na który zwala się również pomysł zwężenia ulic dla kierowców samochodów. Ulica Sobieskiego w obu kierunkach zostanie zwężona z trzech do dwóch pasów ruchu. Prezes spółki Wojciech Bartelski zapytany przez „Super Express” o to, czy nie dało się inaczej przeprowadzić tej inwestycji, bez konieczności zabierania pasów ruchu, po chwilowym namyśle odpowiedział krótko – „nie ma miejsca”.
Więcej informacji dotyczących inwestycji, grafiki i mapy dostępne są na stronie internetowej www.tramwajdowilanowa.pl.