Kontrole zostały przeprowadzone przez przedstawicieli Urzędu m.st. Warszawy i inne służby. Od początku roku przeprowadzono 1276 kontroli i wykryto nieprawidłowości w 532 przypadkach!
Wyniki kontroli
Ponad 50 procent skontrolowanych kierowców nie zdało egzaminu z przepisów prawa miejscowego i topografii Warszawy. 178 osób nie posiadało wymaganej licencji. 251 kierowców nie zostało przebadanych przez lekarzy, część z nich nie miała badań psychologicznych. 138 osób nie miało kasy fiskalnej, a 21 miało nielegalne taksometry. W 30 przypadkach kierowcy nie zadbali o badania techniczne pojazdów, a 12 kierowców nie miało uprawnień do kierowania pojazdem!
Co więcej, czterech kierowców było poszukiwanych przez policję, a ośmiu kierowców, którzy są obywatelami państw spoza Unii Europejskiej, zostało zatrzymanych przez Straż Graniczną.
Podczas przeprowadzonych kontroli czterech kierowców straciło prawo jazdy, zatrzymano 58 dowodów rejestracyjnych i wystawiono 412 mandatów na łączną kwotę 84 450 zł.
Legalna taksówka - jak ją rozpoznać?
Żeby uniknąć niebezpiecznych sytuacji, najlepiej korzystać z licencjonowanych warszawskich taksówek. Każdy taki pojazd posiada:
- prawidłowe oznakowanie, czyli żółto-czerwony pas (w barwach Warszawy) z numerem bocznym taksówki, pod którym znajduje się herb m.st. Warszawy;
- naklejkę z hologramem, numerem licencji taksówkarza oraz numerem rejestracyjnym pojazdu - w górnym prawym rogu przedniej szyby samochodu;
- specjalny identyfikator opatrzony hologramem, zdjęciem kierowcy oraz opisany jego imieniem i nazwiskiem - wewnątrz pojazdu;
- dwustronną tabliczkę - w lewym górnym rogu szyby tylnych prawych drzwi, informującą o cenie za 1 km w I strefie taryfowej, po zewnętrznej stronie szyby; rewers tabliczki, widziany z siedzenia pasażera, zawiera taryfę opłat.