Na rozbudowywanej linii podziemnej kolejki będzie działać system sterowania ruchem SOP3, czyli taki sam jak na odcinku centralnym. Obecnie sprawdzany jest transfer danych, czyli to czy urządzenia rozmieszczone w tunelu prawidłowo komunikują się z pociągiem (i odwrotnie). Procedura testowa musi być przeprowadzona bardzo drobiazgowo i potrwa aż do zakończenia budowy. Testowy pociąg jeździ powoli, zatrzymując się co kilkadziesiąt metrów. Pod koniec testów transfer danych będzie testowany już przy pełnej prędkości pociągów.
Rozpoczęły się także testy urządzeń oddymiania na stacji Targówek Mieszkaniowy. Specjaliści badali różne scenariusze pożarowe oraz wydajność potężnych wentylatorów, które mają oddymić podziemia.
Budowa trzech stacji II linii metra na odcinku wschodnim (jedna stacja na Pradze i dwie na Targówku) o długości 3,2 kilometra ruszyła w 2016 roku i ma zakończyć się w maju tego roku.