Mamy zdjęcia!

To najnowocześniejszy dworzec kolejowy w Polsce! Warszawa Zachodnia jest jak Berlin Hauptbahnhof

2024-12-16 19:21

Na ten moment pasażerowie w stolicy czekali od wielu lat. I się doczekali! Mocno opóźniony remont stacji Warszawa Zachodnia zbliża się wielkimi krokami do końca. Od niedzieli przywrócono już podstawową organizację ruchu na torach. Zostały jeszcze prace wykończeniowe. Cała inwestycja jest warta ponad 2 mld złotych. Dzięki niej Warszawa Zachodnia stanie się najnowocześniejszym węzłem komunikacyjnym w Polsce.

Przebudowa Warszawy Zachodniej na finiszu. "Prace zaawansowane w 96%"

Od weekendu obowiązuje nowy rozkład jazdy PKP. Wraz z nim kończy się jedna z największych inwestycji na kolei w Polsce. Przebudowa Warszawy Zachodniej jest już zaawansowana w 96 procentach. Kolejarze potwierdzili, że wszystkie prace na torach zostały zakończone. - Ruch odbywa się po wszystkich rozjazdach i peronach. Mówimy o kompletnie nowym standardzie obsługi pasażera i bezpieczeństwie ruchu kolejowego - mówi z dumą Marcin Mochocki, dyrektor ds. realizacji inwestycji w PKP PLK. 

Jeszcze w grudniu uruchomione zostaną wszystkie windy prowadzące z nowej kładki na perony. Skończą się również prace od strony ul. Tunelowej, gdzie od zera wybudowano nowoczesną halę dworca. Powstały nowe parkingi, ścieżki rowerowe i chodniki. Tym samym największe utrudnienia w obrębie stacji przejdą do historii. Do połowy 2025 roku pasażerowie poczekają jeszcze na przejście podziemne, które połączy wszystkie perony Warszawy Zachodniej między Wolą a Ochotą. W nowoczesnym i szerokim tunelu znajdzie się kilkadziesiąt lokali usługowych, handlowych i gastronomicznych. - Można powiedzieć, że w tym przejściu mamy do czynienia ze średniej wielkości galerią handlową. Proces komercjalizacji trwa, idzie bardzo dobrze. Jest duże zainteresowanie najemców - powiedział Mochocki. 

- Zakładamy, że prace związane z zakończeniem prac w segmencie tramwajowym, jak i zakończeniem wszystkich odbiorów technicznych po stronie kolejowej nastąpi w okolicy maja-czerwca 2025 roku. Wtedy wystąpimy o pozwolenie na użytkowanie i zakładamy, że pod koniec wakacji przejście podziemne będzie dostępne dla pasażerów - deklaruje Marcin Mochocki z PKP PLK.

Równolegle trwają prace realizowane przez Tramwaje Warszawskie. Pod dworcem budowany jest tunel tramwajowy, który będzie elementem nowej linii do ul. Grójeckiej. - Pierwsze tramwaje dojadą do Dworca Zachodniego w roku 2026 - zadeklarował Konrad Niklewicz, członek zarządu miejskiej spółki. Tym samym Warszawa Zachodnia stanie się jednym z największych węzłów komunikacyjnych w kraju. 

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają