Nowa inwestycja to część projektu „Budowa trasy tramwajowej do Wilanowa wraz z zakupem taboru oraz infrastrukturą towarzyszącą”.
Polecany artykuł:
Powstanie torowisko od Dworca Zachodniego do ul. Grójeckiej. Tam tory połączą się już z istniejącą siecią. Co ciekawe, zbudowany zostanie specjalny tunel pod Parkiem Zachodnim i Alejami Jerozolimskimi. Po północnej stronie wielkiej arterii powstanie pierwszy w Warszawie podziemny przystanek prasowy.
Nowe torowisko o długości około 1,4 km zostanie wydzielone z jezdni i będzie miało w większości zabudowę trawiastą. Przystanki będą wyposażone w wiaty, ławki, ogrodzenie ochronne i monitoring. Na trasie pojawi się tabor dwukierunkowy.
Projekt jest częścią budowy trasy szybkiego tramwaju od ul. Kasprzaka przez Dworzec Zachodni wzdłuż ul. Bitwy Warszawskiej, Banacha, Rostafińskich, Boboli, Rakowieckiej, Puławskiej, Goworka, Spacerowej, Belwederskiej, Sobieskiego i al. Rzeczypospolitej, wraz z odnogą zakończoną terminalem w ul. Gagarina (z możliwością wyprowadzenia na Siekierki), odnogą w ul. Św. Bonifacego (zakończoną pętlą Stegny) oraz odnogą w ul. Branickiego (również zakończoną terminalem).