Warszawa. Tramwaj na Zieloną Białołękę. Tramwaje Warszawskie podpisały umowę
Tramwaje Warszawskie podpisały umowę z firmą Voessing Polska sp. z o.o. na zaprojektowanie nowej trasy tramwaju na Zieloną Białołękę, która ma skomunikować tereny intensywnie rozwijającej się Białołęki z metrem. Wartość umowy to ponad 25 mln zł brutto.
Jak pojadą tramwaje?
"Trasa będzie miała prawie 6,5 km długości. Rozpocznie się na Targówku przy skrzyżowaniu ulic Matki Teresy z Kalkuty i Rembielińskiej, gdzie będzie się łączyć z istniejącą siecią tramwajową. Dalej torowisko będzie prowadzić w ciągu ulic: św. Wincentego i Głębockiej. Następnie kilometrową estakadą przejdzie nad trasą S8 i rondem Małej Brzozy. Ostatni odcinek będzie biegł w rezerwie terenowej aż do Szkoły Podstawowej nr 112 przy ulicy Zaułek, gdzie znajdzie się pętla autobusowo-tramwajowa. Taki przebieg pozwoli na sprawne połączenie Zielonej Białołęki ze stacją metra Kondratowicza oraz istniejącą siecią tramwajową.
Na nowej trasie tramwaje będą mogły kursować nawet co 2-3 minuty. Czas przewidywanego przejazdu tramwajem z pętli przy ul. Zaułek do stacji metra przy Kondratowicza wyniesie około 15 minut, a do Dworca Wileńskiego około 30 minut" - przekazały Tramwaje Warszawskie.
Kiedy ruszy budowa tramwaju na Zieloną Białołękę?
Jak zapowiedziały Tramwaje Warszawskie, umowa ma zostać zrealizowana w pierwszym kwartale 2028 roku. Firma Voessing Polska sp. z o.o. w ciągu 42 miesięcy zbierze wszelkie niezbędne dokumenty, w tym analizę obsługi komunikacyjnej, projekty architektoniczno-budowlane oraz dokumenty niezbędne do rozpoczęcia prac. Realizacja robót budowlanych tramwaju na Zieloną Białołękę, po odebraniu dokumentacji projektowej i pozyskaniu niezbędnych decyzji administracyjnych, zaplanowana jest na lata 2028-2030, czytamy w komunikacie.