Przedwczoraj Tramwaje Warszawskie ogłosiły podpisanie umowy na przygotowanie dokumentów i pozwoleń niezbędnych do rozpoczęcia budowy nowej trasy tramwajowej na ul. Modlińskiej. To tylko kropla w morzu, jeśli spojrzeć na ogrom inwestycji planowanych i prowadzonych przez miejską spółkę. Z początkiem marca ruszyła budowa tramwaju na Kasprzaka. We wrześniu ubiegłego roku ruszył tramwaj do Winnicy na Białołęce. Z kolei wykonawca wielkiej i naszpikowanej nowoczesnymi systemami ekologicznej zajezdni na Annopolu wszedł już na plac budowy. Urzędnicy wybrali także najkorzystniejszą ofertę na budowę trasy w kierunku Wilanowa. W stolicy jest już też 13 z 123 nowych tramwajów Hyundai. Był to największy zakup w historii miasta. Trwają prace nad projektami budowlanymi kolejnych tras tramwajowych – m.in. mocno opóźnionej i odkładanej w czasie trasy na Gocław – i dalszymi fragmentami magistrali Wola–Wilanów. Na decyzje środowiskowe czekają trasy na zieloną Białołękę i w al. Wilanowskiej. Dodatkowo TW cały czas systematycznie zazieleniają warszawskie tory, kładąc na nich rozchodnik lub siejąc trawę.
– Mimo problemów finansowych, jakie dotykają samorządy, nie poddajemy się z inwestycjami tramwajowymi. Mamy obowiązek zbudowania wszystkich nowych tras, które są współfinansowane z pieniędzy UE – tłumaczy Maciej Dutkiewicz, rzecznik Tramwajów Warszawskich.