Trasa tramwajowa do Wilanowa
Trasa tramwajowa do Wilanowa ma biec od ul. Puławskiej w dół ulicą Goworka, Spacerową i dalej Belwederską i Sobieskiego, w kierunku Miasteczka Wilanów. Na miejscu budowy pojawiły się już zwężenia, objazdy i sprzęt robotników z firmy Budimex. Jeszcze w tym tygodniu wejdą tam pilarze, którzy zaczną wielką wycinkę związaną z inwestycją.
Setki drzew ma zostać wyciętych przez budowę trasy tramwajowej
We wtorek, 13 września, przedstawiciele Tramwajów Warszawskich poinformowali „Super Express”, że planują usunąć aż 426 zdrowych drzew. Łącznie rośnie ich na całej trasie 1487, najwyższe mają nawet ponad 20 m. Według urzędników wycinka jest niezbędna. - Pochylamy się nad każdym drzewem, zastanawiamy się czy można je uratować, ale większość trzeba wyciąć – powiedział Konrad Niklewicz, wiceprezes TW.
Zaledwie 16 drzew uda się przesadzić
Wspólnie z Zarządem Zieleni ustalono, że przesadzić da się tylko 16 drzew. Reszta pójdzie pod topór.
- Rozumiem podejście emocjonalne, drzewa zawsze budzą emocje. Chciałbym jednak podkreślić, że po wybudowaniu trasy posadzimy nowe, mierzące minimum pięć metrów drzewa – uspokaja rzecznik tramwajów Maciej Dutkiewicz.
Wytną stare, wydadzą 2 miliony na nowe
Tramwajarze zastąpią stare drzewa młodymi lipami, klonami czy dębami, które mają mieć minimum 25 cm średnicy. Na sadzonki, według szacunków, mogą wydać nawet 2 mln zł. Pierwszy etap wycinki (116 drzew) ma być zakończony do 4 października. Do marca 2023 roku powinny zniknąć wszystkie, które kolidują z projektem trasy tramwajowej.
Droga szeroka, a jednak za wąska... trzeba zwęzić
Niestety wraz z torowiskiem droga zostanie zwężona dla kierowców. Na ulicy Sobieskiego zniknie po jednym pasie w każdą stronę. Wydawałoby się, że ulica jest tak szeroka, ze wystarczy miejsca na tory i dla samochodów. Prezes Tramwajów przekonuje jednak: - Nie ma tam miejsca.
Zakończenie budowy planowane jest na początek 2024 roku.