Skandal!

Tramwajarze wytną 426 drzew pod budowę trasy tramwajowej do Wilanowa

2022-09-13 21:09

W związku z rozpoczęciem budowy trasy tramwajowej do Wilanowa, jeszcze w tym tygodniu ma się rozpocząć wielka wycinka drzew wzdłuż ulic Spacerowej i Jana III Sobieskiego. Pod topór może pójść blisko 450 drzew! W planach jest również zwężenie jezdni. Urzędnicy tłumaczą, że tak duże zmiany podyktowane są... małą ilością miejsca na poprowadzenie torowiska.

Trasa tramwajowa do Wilanowa

Trasa tramwajowa do Wilanowa ma biec od ul. Puławskiej w dół ulicą Goworka, Spacerową i dalej Belwederską i Sobieskiego, w kierunku Miasteczka Wilanów. Na miejscu budowy pojawiły się już zwężenia, objazdy i sprzęt robotników z firmy Budimex. Jeszcze w tym tygodniu wejdą tam pilarze, którzy zaczną wielką wycinkę związaną z inwestycją.

Setki drzew ma zostać wyciętych przez budowę trasy tramwajowej

We wtorek, 13 września, przedstawiciele Tramwajów Warszawskich poinformowali „Super Express”, że planują usunąć aż 426 zdrowych drzew. Łącznie rośnie ich na całej trasie 1487, najwyższe mają nawet ponad 20 m. Według urzędników wycinka jest niezbędna. - Pochylamy się nad każdym drzewem, zastanawiamy się czy można je uratować, ale większość trzeba wyciąć – powiedział Konrad Niklewicz, wiceprezes TW.

Tramwajarze wytną ponad 400 drzew na Mokotowie. Budowa trasy tramwajowej na Wilanów

Zaledwie 16 drzew uda się przesadzić 

Wspólnie z Zarządem Zieleni ustalono, że przesadzić da się tylko 16 drzew. Reszta pójdzie pod topór.

- Rozumiem podejście emocjonalne, drzewa zawsze budzą emocje. Chciałbym jednak podkreślić, że po wybudowaniu trasy posadzimy nowe, mierzące minimum pięć metrów drzewa – uspokaja rzecznik tramwajów Maciej Dutkiewicz.

Wytną stare, wydadzą 2 miliony na nowe

Tramwajarze zastąpią stare drzewa młodymi lipami, klonami czy dębami, które mają mieć minimum 25 cm średnicy. Na sadzonki, według szacunków, mogą wydać nawet 2 mln zł. Pierwszy etap wycinki (116 drzew) ma być zakończony do 4 października. Do marca 2023 roku powinny zniknąć wszystkie, które kolidują z projektem trasy tramwajowej.

Droga szeroka, a jednak za wąska... trzeba zwęzić 

Niestety wraz z torowiskiem droga zostanie zwężona dla kierowców. Na ulicy Sobieskiego zniknie po jednym pasie w każdą stronę. Wydawałoby się, że ulica jest tak szeroka, ze wystarczy miejsca na tory i dla samochodów. Prezes Tramwajów przekonuje jednak: - Nie ma tam miejsca.

Zakończenie budowy planowane jest na początek 2024 roku.

Sonda
Czy tramwaj na Wilanów jest potrzebny?

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają