Odcinkowy pomiar prędkości sieje grozę na trasie S8 od 23 listopada, kiedy system zaczął działać. Od tego momentu kontrole prowadzone są pomiędzy ul. Łabiszyńską w Warszawie a ul. Szpitalną w Markach oraz między węzłem Warszawa Zachód a miejscowością Blizne Łaszczyńskiego. Pomiary prowadzone są w obu kierunkach na wszystkich nitkach ciągu głównego trasy S8.
W poniedziałek, 6 grudnia, Monika Niżniak z GITD przekazała najnowsze dane o skuteczności odcinkowego pomiaru prędkości na trasie S8. Liczby są przerażające.
- Urządzenia na wszystkich kontrolowanych odcinkach, od momentu uruchomienia zarejestrowały 6072 przypadki niestosowania się kierujących do obowiązujących ograniczeń prędkości. Na odcinku Warszawa Zachodnia - Blizne Łaszczyńskiego 1599 przypadków, w przeciwnym kierunku 1896. Na odcinku Warszawa - Marki 1085, natomiast w przeciwnym kierunku 1492 - przekazała Monika Niżniak, rzeczniczka GITD.
Rzeczniczka podkreśliła, że na kontrolowanych odcinkach, kierujący najczęściej przekraczają prędkość od 11 do 20 km/h więcej niż pozwalają przepisy - jest to 61 proc. wszystkich zarejestrowanych naruszeń. - Urządzenia zarejestrowały 60 przypadków przekroczenia prędkości o co najmniej 50 km/h więcej niż obowiązując ograniczenia prędkości - dodała.
To oznacza, że przynajmniej kilkudziesięciu piratów drogowych jechało trasą S8 więcej niż 170 km/h.
Odcinkowy pomiar prędkości S8: gdzie?
W sumie zainstalowanych zostało 30 kamer odcinkowego pomiaru prędkości na trasie S8. Na podstawie czas wjazdu i wyjazdu pojazdu z kontrolowanego odcinka drogi system automatycznie określi jego średnią prędkość. Urządzenia zainstalowano na dwóch odcinkach S8 w Warszawie - pomiędzy ul. Łabiszyńską w Warszawie a ul. Szpitalną w Markach oraz między węzłem Warszawa Zachód a miejscowością Blizne Łaszczyńskiego.
Koszt montażu urządzeń odcinkowego pomiaru prędkości na trasie S8 to blisko 4 mln zł.