Jak informuje spółka Tramwaje Warszawskie, po zatwierdzeniu projektu możliwe będzie opracowanie dokumentacji budowlanej i rozpoczęcie prac. - Termin budowy uzależniony jest od możliwości koordynacji z budową II linii metra i jej objazdami, tym niemniej chcielibyśmy otworzyć trasę dla Warszawiaków jak najszybciej - wiedząc, jak ważna jest dla mieszkańców Jelonek oraz Woli, szczególnie nowych osiedli na Odolanach – tłumaczy rzecznik Tramwajów Warszawskich Michał Powałka.
W ramach inwestycji powstanie trasa tramwajowa wzdłuż ul. Kasprzaka (od ul. Redutowej do ul. Skierniewickiej), przebudowana zostanie trasa w ul. Wolskiej (od ul. Kasprzaka do ul. Elekcyjnej), powstanie także węzeł tramwajowy przy przystanku Szpital Wolski. Na większości trasy zastosowane zostanie torowisko trawiaste.
Przez węzeł ul. Wolskiej, Kasprzaka i Redutowej tramwaj przejedzie w sposób bezkolizyjny, a na pozostałych skrzyżowaniach zastosowany zostanie priorytet dla tramwajów w sygnalizacji świetlnej. Większość przystanków będzie posiadała dwustronne dojścia, a przystanek pomiędzy ul. Bema a al. Prymasa Tysiąclecia będzie zapewniał przesiadkę do pociągów.
Tramwaje Warszawskie planują budowę trasy w latach 2019-2020 w koordynacji z budową zachodniego odcinka drugiej linii metra.