Firmy Intop Warszawa, Primost Południe i Warszawskie Przedsiębiorstwo Mostowe "Mosty" zgłosiły się w drugim przetargu na remont wiaduktu mostu Poniatowskiego. Oferty są niższe od zaproponowanych za pierwszym razem. Zawierają się w przedziale od 77,8 do 86 mln zł brutto.
Powtórzony przetarg bo oferty były za drogie
W pierwszym przetargu propozycje wahały się od 89,2 do 95,9 mln zł brutto. Kwoty były za wysokie od tych pierwotnie planowanych, więc ZDM rozpisał drugi przetarg. Zgłosiły się trzy firmy: Intop Warszawa (79 mln 517 tys. 894 zł brutto), Primost Południe (85 mln 997 tys. 161 zł brutto) i Warszawskie Przedsiębiorstwo Mostowe "Mosty" (77 mln 822 tys. 76 zł brutto). Tym razem najniższa oferta jest o ponad 11 mln zł tańsza niż w pierwotnym przetargu. - Spodziewaliśmy, że powtórzenie przetargu spowoduje, że oferty będą niższe. I tak też się stało - powiedział rzecznik ZDM Jakub Dybalski.
Remont w okrojonym zakresie - bez dylatacji
Jak zaznaczył ZDM, zaproponowane kwoty nie obejmują wymiany dylatacji wiaduktu. - Jeśli zdecydowalibyśmy się z tego prawa skorzystać, w przypadku wybrania Intopu musielibyśmy zapłacić za całość robót 92 mln 838 tys. 318 zł brutto; Primostu – 92 mln 388 tys. 241 zł brutto; "Mostów" – 89 mln 675 tys. 586 zł brutto (w pierwotnym przetargu oferty z opcją mieściły się w przedziale 96-109 mln zł) - przekazał ZDM dodając, że skłania się jednak do podstawowego zakresu.
Trwa analiza ofert, a jej rozstrzygnięcie powinno nastąpić w ciągu kilku tygodni. Od daty podpisania umowy wybrany wykonawca będzie miał 2 lata na przeprowadzenie powierzonego zadania.
Generalny remont bez ingerencji w ruch na moście
Wiadukt mostu Poniatowskiego przejdzie generalny remont na niemal całym odcinku, czyli od przystanku kolejowego Warszawa Powiśle do ul. Wioślarskiej. Prace obejmą całą konstrukcję wiaduktu, opierającą się na 87 filarach i przyczółkach posadowionych na palach. Odnowione zostaną elementy betonowe i kamienne, a także mury oporowe. Odtworzone zostanie także zabezpieczenie antykorozyjne stalowych elementów obiektu.
Remont przejdzie również przejście podziemne pod Al. Jerozolimskimi po zachodniej stronie mostu, które m.in. łączy dwa przystanki tramwajowe. - Przejście powstało w latach 1986-1989 i od momentu oddania do użytku przechodziło tylko drobne prace konserwatorskie. Teraz zostanie poddane pierwszej tak dużej odnowie - zaznaczył ZDM.
Jak podkreślają drogowcy, remont dotyczy tylko konstrukcji wiaduktu, nie będzie się więc wiązał ze zmianami w organizacji ruchu na samej przeprawie.