Pasażerowie już dziś odczuwają skutki remontu torów w alei Solidarności. Wiadomo, że prace się przedłużą do 4 września. Podczas budowy kanalizacji wykonawcy natrafili na szyb metra budowanego w latach pięćdziesiątych i w pierwszej kolejności muszą dokonać naprawy i zabezpieczenia pokrywy tego szybu.
- Konieczne było wprowadzenie zmian w dokumentacji projektowej w zakresie kanalizacji oraz uzyskanie niezbędnych uzgodnień - mówi Tomasz Kunert z biura prasowego Ratusza. Kolejny etap prac, czyli przełożenie ruchu na Solidarności w kierunku placu Bankowego na jezdnię południową, która jest obecnie w budowie, nastąpi dopiero 1 sierpnia. Wtedy też wyłączone zostanie torowisko na Trasie W-Z od Targowej aż do alei Jana Pawła II. Do 4 września między torami będzie wymieniana nawierzchnia, która wykruszyła się przez duży ruch autobusów korzystających z tego samego pasa, co tramwaje.
W lipcu zaplanowany jest remont torów na skrzyżowaniu alei Krakowskiej i ul. Hynka oraz na pętli w alei Krakowskiej przy parkingu Park & Ride. W tym czasie skróconą trasę obsługiwać będą tramwaje dwukierunkowe. Utrudnienia będą trwać między 2 a 31 lipca.
W końcu ma się rozpocząć też przekładany z roku na rok remont torowiska w al. Jana Pawła II. Obejmie on odcinek od ronda ONZ do Hali Mirowskiej. Prace rozpoczną się 11 lipca i zakończą 11 września. To nie koniec. Remont planowany jest również w Al. Jerozolimskich, gdzie na wysokości pl. Starynkiewicza tramwajarze od 1 sierpnia do 4 września będą wymieniać rozjazdy. Tu też w uniknięciu paraliżu okolicy pomóc mają tramwaje dwukierunkowe.
We znaki da się też budowa torów na Nowodwory, przez co wyłączona z ruchu na dwa tygodnie będzie pętla Tarchomin Kościelny. Kiedy dokładnie, jeszcze nie wiadomo.