Wpłynęła jedna oferta na kwotę ponad 2,8 mln zł, a złożył ją Instytut Badań Stosowanych Politechniki Warszawskiej. GDDKiA może przeznaczyć na to nawet ponad 3,7 mln zł!
NIE PRZEGAP: Południowa Obwodnica Warszawy nie daje żyć mieszkańcom. Wielki hałas na Wawrze
Oferta jest obecnie analizowana pod kątem merytorycznym. Drogowcy zakładają, że jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, podpiszą umowę z Politechniką do końca lutego 2021 roku. - Przy takich założeniach już po trzech miesiącach od rozpoczęcia pomiarów wykonana zostanie wstępna analiza obejmująca nie tylko bieżące pomiary, ale również te zrealizowane przed oddaniem tunelu do użytkowania. Wykonawca na realizację całego zadania będzie miał 575 dni od daty zawarcia umowy - stwierdziła Małgorzata Tarnowska z GDDKiA. Zakończenie wszystkich prac związanych z opracowaniem wyników pomiarów i sporządzeniem analizy po realizacyjnej drogowcy przewidują w III kwartale 2022 roku.
NIE PRZEGAP: Tak buduje się tunel pod Ursynowem na POW. Kierowcy czekają na niego ze wściekłością [ZDJĘCIA]
Wybrany wykonawca zbierze dane z rejonu wyrzutni spalin zlokalizowanych przy obu wylotach z tunelu oraz z okolic portali dotyczące stężenia/zawartości w powietrzu dwutlenku azotu, pyłu zawieszonego i benzenu. Badania będą prowadzone całodobowo przez 365 dni na wyrzutniach oraz przez minimum 50 dni pomiarowych w roku rejonie portali. Już po trzech miesiącach od rozpoczęcia pomiarów wykonana zostanie wstępna analiza obejmująca nie tylko bieżące pomiary, ale również te zrealizowane przed oddaniem tunelu do użytkowania. Wykonawca musi dostarczyć wyniki badań pomiarów powietrza i wykonania analizy po realizacyjnej. - W przypadku stwierdzenia ponadnormatywnego oddziaływania drogi wykonawca ma za zadanie wskazanie rozwiązań minimalizujących, zapewniających dochowanie norm – podsumowała Małgorzata Tarnowska.