Miejskie Centrum Kontaktu Warszawa 19-115 działa od czterech lat. 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Jak mówi Katarzyna Pienkowska ze Stołecznego Ratusza warszawiacy szukają tam głównie informacji. - Pytają o komunikację miejską, ale także o to w jaki sposób mają załatwić sprawy urzędowe - tłumaczy.
Zgłoszenia interwencyjne z kolei, to przede wszystkim szeroko pojęte problemy drogowe. Jak wylicza Paweł Olek z Zarządu Dróg Miejskich dotyczą m.in uszkodzonych nawierzchni czy niedziałającego oświetlenia. - Ale są to także propozycje związane ze zmianami w organizacji ruchu albo strefą płatnego parkowania niestrzeżonego. Oprócz tego mieszkańcy mówią też o modernizacji ulic, chodników i dróg rowerowych. - Oczywiście w tym zakresie, gdzie dotyczy to bezpośrednio Zarządu Dróg Miejskich staramy się odpowiadać mieszkańcom na pytania po zasięgnięciu opinii merytorycznej u naszych pracowników z podanie ewentualnego terminu realizacji tych zadań - tłumaczy.
Najwięcej zgłoszeń interwencyjnych wpływa z Mokotowa, Śródmieścia i Pragi Południe.
Materiał Michała Skolimowskiego