- Tych, którzy uważają to miejsce za symbol wygodnej dla wszystkich mieszkańców śródmiejskiej ulicy, musimy zmartwić – skomentowali urzędnicy z Zarządu Dróg Miejskich, informując o rozpoczęciu prac w al. Jana Pawła II. Tym samym drogowcy mówią wprost o tym, że prowadzą politykę zwężania głównych ulic w Warszawie, dążąc do spowolnienia ruchu. Efekty tych działań można zaobserwować już na etapie przebudowy. Centrum miasta dosłownie stanęło w ogromnym korku spowodowanym zabraniem kierowcom jednego pasa ruchu. A takie właśnie końcowe plany mają urzędnicy. Po przebudowie z obecnych pięciu pasów mają zostać tylko trzy. - Droga zdominowana jest przez samochody. Nie ma tam odpowiednich udogodnień dla pieszych, rowerzystów i niepełnosprawnych. Potrzebna jest zieleń i więcej miejsc parkingowych. Nie ma potrzeby, by ta droga była taka szeroka – mówił w rozmowie z „Super Expressem” Łukasz Puchalski, dyrektor ZDM.
Piesi w stolicy będą mieli łatwiej! Bariery architektoniczne znikną z Bielan
Wraki samochodów zalewają stolicę! Strażnicy miejscy mają pełne ręce roboty [GALERIA]
Zwężenie tak ważnej drogi w Warszawie od początku spotykało się z różnymi opiniami mieszkańców. Warszawscy urzędnicy postanowili, że uruchomią stronę internetową www.nowaaleja.waw.pl poświęconą informowaniu o inwestycji, na której jest cała masa wizualizacji, planów i dokumentacji. Mieszkańcy mogą tam na bieżąco śledzić jak zmienia się aleja.
WIĄZOWNA: Młodzi mężczyźni wpadli zaraz po włamaniu do samochodu. Chcieli ukraść radio
Czytaj Super Express bez wychodzenia z domu. Kup bezpiecznie Super Express KLIKNIJ tutaj.