- W związku z licznymi pytaniami i sugestiami ze strony mieszkańców Warszawy, zwracamy się do pana Prezydenta z prośbą o informację czy w warszawskim Ratuszu był rozważany pomysł czasowego zawieszenia obowiązywania SPPN. W związku z zagrożeniem koronawirusem można założyć, że przemieszczanie się komunikacją miejską, mimo podjętych przez władze Warszawy działań zmniejszających do eliminacji wirusa z tramwajów, metra i autobusów, pozostaje mniej bezpieczne dla warszawianek i warszawiaków, aniżeli komunikacja indywidualna – napisali w swojej interpelacji Sławomir Potapowicz, wiceprzewodniczący Rady Warszawy i Anna Auksel, miejska radna. Radni Nowoczesnej uważają, że podjęcie decyzji o czasowym zawieszeniu obowiązywania Strefy Płatnego Parkowania Niestrzeżonego wydaje się zasadne i może wspierać działania zmierzające do ograniczenia rozprzestrzeniania się koronawirusa.
Nie ODLECISZ z Warszawy! Od dzisiaj WSZYSTKIE loty wewnątrzkrajowe zostały zawieszone
Znana instruktorka tańca ma koronawirusa! Opowiedziała nam o swoim przypadku!
"Monitorujemy sytuację"
Zapytaliśmy więc stołeczny ratusz co sądzi o pomyśle radnych. Według władz miasta nie ma co się tak spieszyć z takimi decyzjami. - Monitorujemy sytuację. Strefa płatnego parkowania w Warszawie to ogromny obszar obejmujący około 30 tys. miejsc parkingowych. Obawiamy się, że wprowadzenie takiego rozwiązania doprowadziło by do destabilizacji w mieście. Na ulicach byłoby po prostu za dużo samochodów. Nie ma też co porównywać stref w innych mniejszych miastach do strefy w Warszawie, w której żyje 2 mln ludzi – stwierdziła Karolina Gałecka, rzeczniczka prasowa stołecznego ratusza.
Koronawirus. Jakie objawy COVID-19 i co robić w razie zarażenia wirusem [PORADNIK LEKARZA]
Dezynfekcja w komunikacji
Stołeczni urzędnicy zapewniają, że analizują opcję płatnego parkowania. Nie mówią nie. Na razie nie podejmują jednak takiej decyzji. Mieszkańcy muszą korzystać z komunikacji miejskiej. - Prowadzimy wzmożone dezynfekcje w komunikacji miejskiej. Wszystkie obiekty, których dotykają pasażerowie są dokładnie czyszczone. Dodatkowo wprowadziliśmy w pojazdach WTP specjalne wydzielone strefy by ograniczyć bliski kontakt z kierującymi autobusami czy tramwajami – podsumowała Karolina Gałecka.