Już od 1 lipca warszawiaków czekają zmiany. Chodzi o funkcjonowanie urzędów na terenie stolicy. Do tej pory, ze względu na pandemię, konieczne było wcześniejsze umówienie wizyty telefonicznie lub przez internet, by móc załatwić swoje sprawy w urzędzie. Teraz ma to się zmienić. Z początkiem lipca zniesione zostaną niektóre pandemiczne ograniczenia dotyczące funkcjonowania urzędów w Warszawie. Co zatem się zmieni? Czy będzie jak przed pandemią? Ratusz rozwiewa wszelkie wątpliwości.
- Od lipca każdy mieszkaniec będzie mógł wybrać, czy chce umówić wizytę na konkretną godzinę za pomocą internetowego systemu rezerwacji rezerwacje.um.warszawa.pl, czy odwiedzić urząd bez wcześniejszego umówienia wizyty. Bezpośrednia obsługa klientów we wszystkich sprawach realizowana będzie w poniedziałki w godzinach od 8:00 do 18:00, a w pozostałe dni robocze w godzinach od 8:00 do 16:00 - poinformował stołeczny ratusz.
Wybierając się do urzędu, warto mieć na uwadze, że niektóre zasady bezpieczeństwa pozostają bez zmian. Wciąż obowiązywać będą ograniczania liczby klientów przebywających w siedzibie urzędu, a także obowiązek dezynfekcji rąk oraz zakrywania ust i nosa.
Ratusz podkreśla, że nie wszystkie urzędy w Warszawie będą otwarte dla mieszkańców. Nieczynne będą bowiem siedziby Urzędu Stanu Cywilnego w dzielnicach: Białołęka, Ochota, Wesoła, Wilanów i Wola. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, by mieszkańcy tych dzielnic załatwiali swoje sprawy w pozostałych siedzibach USC. - Nie obowiązuje rejonizacja - tłumaczy Urząd Miasta.
Mieszkańcy stolicy mogą kontaktować się z urzędami drogą mailową i telefoniczną. - Numery telefonów i adresy e-mail podane są na stronach www.warszawa19115.pl, www.bip.um.warszawa.pl oraz na stronach internetowych dzielnic. Wszystkie informacje i dane kontaktowe dostępne są także pod numerem telefonu 19115 - przypomina ratusz.
ZOBACZ TEŻ: Mały Henio walczy o każdy dzień. Pilnie potrzebna jest krew. To jedyna szansa na ratunek
Warto pamiętać, że aby złożyć pismo pism wymagające podpisu, nie trzeba stawić się osobiście w urzędzie. Można to również zrobić drogą pocztową lub elektronicznie z wykorzystaniem platformy ePUAP. Wówczas trzeba jednak pamiętać, że pismo musi być podpisane profilem zaufanym lub podpisem elektronicznym.