Cztery warianty zmian na Mokotowie
Urzędnicy z warszawskiego ratusza opracowali cztery warianty mapy wraz z opisami: niezbędny, minimalny, rekomendowany i maksymalny. Każdy z nich zawiera propozycje przebiegu tras rowerowych oraz związanych z nimi zmian w istniejącej infrastrukturze drogowej. Jak twierdzą urzędnicy, „proponowane rozwiązania mają pomóc poprawie bezpieczeństwa i usprawnieniu jazdy rowerem po Starym Mokotowie”. Rowerzyści z pewnością więc skorzystają, ponieważ o wspomnianej dzielnicy mówi się, że jest ona „rowerowym teleportem”, gdzie ścieżek dla cyklistów po prostu nie ma. Tylko dlaczego ma się to stać kosztem warszawskich kierowców?
Nawet 1,1 tys. miejsc parkingowych może zniknąć
W wariancie niezbędnym urzędnicy chcą przebudować ul. Puławską, Ursynowską i al. Niepodległości. Rekomendują zmiany na Kazimierzowskiej, Rakowieckiej, Dąbrowskiego, Narbutta czy Wiktorskiej. Wszędzie budowie ścieżek rowerowych towarzyszyłoby tzw. uspokojenie ruchu i wprowadzenie ograniczeń prędkości. O ile takie działanie może wydawać się zrozumiałe dla kierowców, to związana z przebudowami likwidacja od minimum 200 (wariant niezbędny) do nawet 1,1 tys. (wariant maksymalny) miejsc parkingowych już niekoniecznie. Mieszkańcy bloków i kamienic, którzy już dziś rwą sobie włosy z głowy, w poszukiwaniu miejsca do zostawienia swojego samochodu, po wprowadzeniu zmian mogą się nieźle wściec.
Ruszają konsultacje społeczne
Nim to jednak nastąpi, urzędnicy dają możliwość do przedstawienia swojej opinii na temat zmian, podczas konsultacji społecznych, które ruszają w czwartek, 3 listopada. Od tego czasu można wysyłać maile na adres [email protected]. - Konsultacje społeczne prowadzimy w celu zebrania opinii i pomysłów wszystkich potencjalnie zainteresowanych grup społecznych i instytucji. Dopiero wtedy opracowany zostanie „Program rozwoju ruchu rowerowego dla obszaru Starego Mokotowa” – skomentowała rzeczniczka prasowa urzędu dzielnicy Mokotów Aleksandra Grabarczuk.
Plany urzędników skomentował również wiceprezydent Warszawy odpowiedzialny za drogi. - Niestety często auta są parkowane w miejscach do tego niedostosowanych - na chodnikach, kosztem miejsc dla pieszych. A drogi powinny służyć wszystkim - pieszym, rowerzystom i kierowcom. Niestety obecnie często służą tylko kierowcom. I takie sytuacje są niepożądane. Dlatego rozmawiamy z mieszkańcami jak pogodzić te interesy - wytłumaczył Michał Olszewski.
Najbliższa możliwość do porozmawiania z urzędnikami na żywo będzie w piątek, 4 listopada, w godzinach 15.00-18.00, w punkcie mobilnym utworzonym w okolicach ulicy Puławskiej. Łącznie urzędnicy zaplanowali 11 spotkań z mieszkańcami, których harmonogram dostępny jest na stronie www.konsultacje.um.warszawa.pl/stary_mokotow_rowery. Główne spotkanie konsultacyjne zaplanowano w Bibliotece dla Dzieci i Młodzieży, przy ul. Tynieckiej 40a, we wtorek, 8 listopada, o godzinie 17.00. Ostatnie spotkanie (online) ma się odbyć 24 listopada.
Polecany artykuł: