"Miło nam poinformować, że w związku z tegorocznymi nadchodzącymi świętami postanowiliśmy założyć fanpage i ogłosić konkurs. Z tej okazji wylosujemy 50 osób, które będą mogły napełnić koszyk w naszym sklepie w pełni za darmo! Bez limitu kwoty!!!" - czytamy w poście opublikowanym na fanpage'u o nazwie "Pepco - Magia Świąt 2018".
Polecany artykuł:
Brzmi zachęcająco, zwłaszcza, że wszystko wygląda bardzo wiarygodnie. Na stronie znajduje się logo firmy, kilka informacji o bieżących promocjach... i "konkurs". Żeby wygrać, trzeba udostępnić wpis, zachęcić innych do udziału i polubić fanpage. Internauci łasi na darmowe zakupy chętnie udostępniają wpis, oznaczają swoich znajomych w komentarzach, a tak naprawdę cała akcja jest jednym wielkim oszustwem. Okazuje się bowiem, że kolejnym krokiem jest wysłanie SMS-a. Nagrody nie ma, a "laureat" ponosi niemałe koszty.
Udostępnione wpisy z "promocją" w ostatnich dniach dosłownie "zasypały" Facebooka. Pomimo licznych ostrzeżeń, "łańcuszek" rozprzestrzenia się z zawrotną prędkością.
Pepco dementuje
Polecany artykuł:
Cała akcja nie ma jednak nic wspólnego ze znaną siecią handlową. Przedstawiciel PEPCO dementuje wszelkie informacje o "konkursach":
- Fałszywe konkursy niestety pojawiają się na Facebooku od kilku lat, ze szczególnym natężeniem w okresie przedświątecznym, i związane są z niemal wszystkimi znanymi markami - informuje Katarzyna Wilczewska, kierownik ds. komunikacji korporacyjnej PEPCO Poland. I dodaje: - My naszym klientom i fanom regularnie przypominamy, że jedyny oficjalny profil PEPCO to https://www.facebook.com/PEPCOpl.
Oszuści podszywają się pod różne znane marki. Jakiś czas temu głośno było o fałszywych konkursach organizowanych rzekomo przez sieci Lidl i Biedronka. Teraz internetowi przestępcy wzięli na celownik sieć PEPCO. Warto więc zwracać uwagę na to, co udostępniamy na Facebooku, by nie paść ofiarą oszustów, ani też nie narazić na straty swoich znajomych.