Nowa umowa będzie obowiązywała na lata 2017-2020. Użytkowników czekają zmiany. Liczba stacji wzrośnie do 300 a rowerów do 4455.
Nowe wypożyczalnie staną przede wszystkim w Śródmieściu, Pradze i na Woli. Stacje będą tutaj rozmieszczone gęściej, średnio co ok. 200 m. Więcej stacji pojawi się również na Mokotowie, Pradze-Południe czy Targówku, odległość między nimi będzie wynosiła śr. ok. 500 m. Kilka nowych stacji trafi do dzielnic położonych dalej od centrum - m. in. na Białołękę, Bielany i Bemowo.
- Cieszę się z tego, że przez cztery kolejne lata znów będziemy współpracowali z naszym sprawdzonym partnerem Nextbike Polska. W przyszłym roku Veturilo czekają poważne zmiany. Pojawi się 100 nowych wypożyczalni, w tym 10 z rowerami elektrycznymi i na ulice wyjedzie aż o 1500 rowerów więcej. Co ważne będą to zupełnie nowe rowery i terminale – mówi Jacek Wojciechowicz, wiceprezydent Warszawy.
Nowinką będą rowery elektryczne. Pojawią w 10 dedykowanych stacjach w rejonie Powiśla i Traktu Królewskiego. Rozwijana będzie sieć rowerków dziecięcych - 6 specjalnych stacji, na których będzie można wypożyczyć mniejszy rower dla swojego dziecka pojawi się w pobliżu parków. Do 45 zwiększy się liczba dostępnych tandemów.
Rowery zostaną wyposażone w dodatkowy hamulec ręczny, wyższą i wygodniejszą kierownicę dopasowaną do osób o większym wzroście, dzwonek obrotowy wsuwany na kierownicę, bagażnik przedni i szerokie siodełko. Sztyca siodełka będzie wyposażona w podziałkę, pozwalającą dopasować wysokość do wzrostu. Na rowerze zostanie umieszczony również kod QR umożliwiający szybkie wypożyczenie bez korzystania z terminali.
Nowy system będzie znacznie wygodniejszy dla użytkowników. Terminale będą wyposażone w nowoczesne, kolorowe wyświetlacze z ekranem dotykowym i obsługą płatności zbliżeniowych oraz w uniwersalną pompkę rowerową. Wprowadzona zostanie możliwość wypożyczania i zwrotu rowerów za pomocą aplikacji mobilnej. Każdy stojak będzie miał diodę, sygnalizującą czy dany rower jest sprawny i można go wypożyczyć.
Z nowych rowerów i stacji warszawiacy będą mogli korzystać od 1 marca 2017 r. Koszt funkcjonowania systemu w latach 2017-2020 to 44,8 mln zł brutto.