Wydłużenie ulicy Woronicza było zapowiadane jako wielka lokalna inwestycja, która ma ułatwić życie mieszkańcom Mokotowa i pracownikom "Mordoru". Pomysł budowy łącznika był na językach urzędników i mieszkańców od lat. Pierwsze surowe deklaracje padały w 2015 roku. Budowa okazała się jednak ciągnącym się problemem. Pierwszy z nich pojawił się już na etapie szukania wykonawcy. Potem trzeba było przebudować instalację elektryczną i przesunąć kable leżące pod ziemią. Wtedy pojawiły się komplikacje z odpowiedzialną za to firmą Innogy. Ostatecznie harmonogram prac zakładał zakończenie inwestycji w 2019 roku.
Woronicza gotowa. Urzędnicy blokują otwarcie
Biurokratyczne opóźnienie
Gdy łącznik w końcu został wybudowany i wydawałoby się, że auta mogą wjechać na ulicę na początku i końcu trasy nadal stały barierki. Tak to wyglądało przez kilka miesięcy. Urzędnicy twierdzili, że nie mogą otworzyć drogi przez to, że czekają na wszystkie pozwolenia. - Trwają procedury odbiorowe, kompletowanie dokumentacji powykonawczej, przygotowanie do wdrożenia stałej organizacji ruchu. Pełne udostępnienie do ruchu nastąpi po dopuszczeniu do użytkowania drogi zgodnie z procedurą wymaganą prawem budowlanym – tłumaczyła w lutym Teresa Rosłoń z dzielnicy Mokotów. Jak się okazało, urzędnikom w końcu udało się przebrnąć przez biurokrację i ulica może zostać otwarta. O godz. 12.00 wiceprezydent Warszawy Robert Soszyński i burmistrz dzielnicy Mokotów Rafał Miastowski uroczyście przetną wstęgę i wpuszczą ruch na ulicę.
Koronawirus w Warszawie. Jest oświadczenie Rafała Trzaskowskiego
Łącznik ważny dla mieszkańców
Przedłużenie Woronicza było od wielu lat wyczekiwane przez mieszkańców wąskich osiedlowych uliczek Wyględowa. Miało pozwolić odetchnąć trochę od korków.
Gigantyczny pożar pod Warszawą! W ruinach OBJAWIŁ się duch mężczyzny - ZAKAZANE MIEJSCA
Inwestycja za miliony złotych
Wybudowana droga to dwa pasy ruchu (po jednym w każdą stronę). Po jednej stronie znajduje się chodnik i ścieżka rowerowa. Wybudowane zostało odwodnienie i nowoczesne oświetlenie. Do realizacji inwestycji trzeba było też rozebrać budynek i maszt. Głównym wykonawcą jest firma Fal-Bruk. Rozbudowa ulicy kosztowała ponad 14,5 miliona złotych.
Chwila nieuwagi i dzwon gotowy. MINI rąbnęło w Forda na ul. Ostrobramskiej w Warszawie - ZDJĘCIA