Stacja Kondratowicza, którą mieli okazję w ostatni weekend zwiedzać mieszkańcy Warszawy zyska nietypowy element, znany do tej pory z portów lotniczych. Robotnicy zamontowali tam właśnie ruchomy chodnik! - Po oddaniu do użytku stacji C20 Kondratowicza stanie się ona ważnym punktem przesiadkowym. Korytarz łączący metro ze skrzyżowaniem ulic Św. Wincentego i Kondratowicza ma około 150 m długości – powiedziała Anna Bartoń z Warszawskiego Metra.
- Z uwagi na komfort podróży pasażerów, także tych z niepełnosprawnością oraz usprawnienie przepływów potoków pasażerskich projektant przewidział w tym miejscu montaż dwóch chodników ruchomych o długości 50 i 36 metrów – dodała rzeczniczka. Przejście podziemne będzie prowadziło do przystanku tramwajowego, który będzie zabierał pasażerów na Zieloną Białołękę. Podziemne stacje zyskały już też granitowe płyty na ścianach i w niektórych miejscach ruchome schody.
Zobacz koniecznie: Ludzkie kości wychodzą z ziemi przy torach. To szczątki żołnierzy! [ZDJĘCIA]
Polecany artykuł:
Na północno-wschodnim, blisko 4-kilometrowym, odcinku II linii metra konsorcjum firm Gulermak i Astaldi kończy budowę trzech stacji: „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ul. Malborskiej i Kondratowicza oraz „Bródno” przy krzyżówce Kondratowicza i Rembielińskiej. Prace po różnych problemach złapały opóźnienie, jednak ostatecznie mają zakończyć się do wakacji 2022 roku. Koszt budowy to blisko 1,4 mln zł.
Sprawdź: Marka zmiażdżyła prasa. Konał w samotności na polu. Osierocił córeczkę
Polecany artykuł: