W piśmie skierowanym do prezydent, Wojciechowicz podkreśla, że szczególnie ważna jest ochrona tych odcinków Nowego Światu i Krakowskiego Przedmieścia, które w sezonie letnim są zamykane dla pojazdów i na całej szerokości udostępniane pieszym.
Polecany artykuł:
- Obecne zabezpieczenia, czyli luźne drewniane barierki ustawiane przy wjeździe na Trakt Królewski, nie są w stanie powstrzymać przed wjazdem ani samochodu osobowego ani tym bardziej ciężarowego - mówi Jacek Wojciechowicz. I przypomina: Nie tak dawno byliśmy świadkami zamachów terrorystycznych przy użyciu samochodów w różnych częściach Europy.
Zdaniem wiceprezydenta mechaniczne zapory powinny zostać zamontowane na wszystkich wjazdach na Stare i Nowe Miasto oraz na odcinek Traktu Królewskiego od pl. Zamkowego do ronda de Gaulle'a. - W przyszłości można też rozważyć inne miejsca czasowo wyłączane z ruchu kołowego, jak chociażby bulwary wiślane, ul. Francuska czy Ząbkowska - proponuje były wiceprezydent.
Na razie ratusz zapewnił, że odpowiednie osoby z biura bezpieczeństwa przeanalizują jak takie zabezpieczenia funkcjonują i które dokładnie rozwiązania najlepiej sprawdzą się w Warszawie.