Niewłączony biletomat jest ustawiony m.in. przy ul. Dolnej. Wygodne urządzenie miało gwarantować dostęp do wszystkich rodzajów biletów o każdej porze! Od ponad miesiąca jednak maszyna nie działa. Podobnie wygląda sytuacja na przystanku przy CH Promenada, gdzie codziennie wsiadają i wysiadają tysiące osób. Tam także biletomat stoi bezużyteczny. - Biletomat należy do Mennicy Polskiej i to ta firma ma obowiązek jego włączenia - tłumaczy Igor Krajnow (31 l.), rzecznik ZTM.
Okazuje się jednak, że dla Mennicy nie jest to proste. - Biletomaty zanim zostaną włączone do obsługi muszą przejść wiele testów i uzyskać kilka pozwoleń. Dzieje się tak dlatego, że są to urządzenia elektryczne, które muszą być w 100 proc. sprawne i bezpieczne - mówi Mariusz Przybylski, rzecznik Mennicy.
Niestety, załatwienie urzędniczych dokumentów zabiera Mennicy bardzo dużo czasu, a przez to warszawiacy nie mogą korzystać z ich urządzeń.