Warszawa: 12 autobusów do likwidacji!

2013-05-31 3:00

W sobotę pasażerów czeka prawdziwa rewolucja w komunikacji. Przez kryzys w finansach miasta Zarząd Transportu Miejskiego likwiduje, skraca lub zmienia część połączeń. Cięcia dotyczą 35 linii. Niestety, autorka zmian, czyli prezydent Hanna Gronkiewicz-Waltz (61 l.), nie zdaje sobie sprawy z utrudnień, jakie te zmiany będą oznaczać. Bo jak sama przyznała w radiowym wywiadzie, nie wie, ile kosztuje bilet, bo po mieście jeździ samochodem. Pewnie dlatego myśli, że dobowy bilet kosztuje 4,40. Pani prezydent, nie 4,40, ale 15 zł!

Od 1 czerwca z warszawskich ulic znikną linie: 130, 140, 151, 202, 210, 215, 220, 225, 228, 302, 410 i 510. Razem 12 połączeń, które według urzędników z Zarządu Transportu Miejskiego wożą powietrze lub pokrywają się z komunikacją szynową. - Nie do końca podoba mi się ta argumentacja urzędników. Bo zabierają mi autobus 510 i teraz dojeżdżając do pracy do centrum, będę musiała się przesiadać - złości się Małgorzata Marek (23 l.) z Białołęki.

12 linii zniknie, 23 będą miały zmienione trasy. Najbardziej bulwersujące korekty to skrócenie linii 117 z Gocławia, która zamiast do Wilanowa dojedzie tylko do Dworca Centralnego. Skrócone będzie też "195" i skończy trasę na Rakowieckiej, wycofane z Białołęki zostaje natomiast 503. Udało się ocalić linię 175 i część kursów linii 521, która będzie kursowała z Falenicy na Szczęśliwice, jednak część połączeń w szczycie będzie dojeżdżać tylko do ronda Wiatraczna.

Jest coś na pociesznie. Na trasy wyjadą trzy nowe linie. "320" ma usprawnić komunikację na Bemowie, łącząc osiedle Groty z Fortem Bemowo, a "325" połączy Gocław z Rembertowem i osiedlem Mokry Ług. Nieobecność linii 503 i 510 na Tarchominie będzie próbowała wypełnić linia 518, która z Nowodworów będzie kursowała przez plac Wilsona, Trakt Królewski i Alejami Jerozolimskimi pojedzie na Dworzec Centralny.

Nie wiem, ile kosztuje bilet, bo jeżdżę samochodem

Udzielając wywiadu dla Polskiego Radia, prezydent przyznała, że ma nikłe pojęcie o cenniku biletów, który przecież sama wprowadzała 1 stycznia tego roku. Spytana o ceny za przejazdy, tak skomentowała wysokość opłat: "W Warszawie są najtańsze relatywnie bilety. Niestety, nie znam cen, bo na ogół jeżdżę samochodem z mężem. Sama kupuję bilety jednorazowe, a bilety 20-minutowe są jeszcze tańsze. To najlepsze rozwiązanie, które nie jest stosowane tak bardzo w innych miastach".

Te linie nie wyjadą 1 czerwca

130, 140, 151, 202, 210, 215, 220, 225, 228, 302, 410 i 510.

Te linie zostaną zmienione102

102 - pojedzie na Młynów

115 - z Aleksandrowa pojedzie przez

Wawer do Mokrego Ługu

117 - pojedzie tylko do Dworca Centralnego,

127 - z Nowych Włoch zostanie wydłużona i pojedzie na Mariensztat

128 - pojedzie ze Szczęśliwic na plac Piłsudskiego

129 - wydłużona do Ursusa

154 - ze Starego Bemowa pojedzie przez Fort Radiowo do P+R al. Krakowska

156 - z metra Młociny pojedzie na Dworzec Wschodni

168 - z Witolina pojedzie do pętli

na Spartańską

178 - z Konwiktorskiej do PKP Ursus,

206 - z Odolan pojedzie dalej do Opaczy

207 - z Regulskiej pojedzie na Skorosze

195 - dojedzie z Natolina tylko do Rakowieckiej

222 - ze Spartańskiej pojedzie tylko do Bielańskiej

306 - zostanie wycofana z Ursynowa

317 - zostanie wycofana ze Stegien

394 - wycofana ze starej części Ursusa

422 - wycofana z Woli i Jelonek

503 - linia zostanie wycofana z Żoliborza i Tarchomina

519 - na wybranych kursach nie będzie dojeżdżać do Parku Kultury w Powsinie

521 - tylko w wybranych kursach będzie dojeżdżać do Szczęśliwic

740 - pojedzie przez Tarnogórską i Tużycką na Targówku

741 - zostanie wycofana z ul. Świderskiej

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki