- Chcemy sprawdzić, który kolor odpowiada temu z projektu - mówi Mateusz Witczyński (28 l.), rzecznik konsorcjum AGP, które buduje stację.
Ustawiane są też mury pomieszczeń, gdzie dostęp będzie miała tylko obsługa stacji. Na poziomie "-2" gotowe są już kołyski, którymi przejadą tarcze TBM "Wisła" i "Wisła 2".
- Trwa też rozruch jednej z tarcz na stacji Wileńska - mówi Witczyński. Po wydrążeniu 100 metrów "Wisła" będzie musiała się zatrzymać, bo robotnicy będą musieli podłączyć do niej taśmociąg do pobierania urobku.
W okolicach wakacji obie tarcze mają dotrzeć na Stadion. Stacja ma głębokość 14 metrów i będzie miała dwa perony. Stąd budowana będzie w przyszłości odnoga II linii metra na Gocław.
WARSZAWA: Budowa II LINII METRA. Na stacji Stadion harują aż miło - ZDJĘCIA
2013-03-01
3:00
Nie wszędzie na budowie metra sytuacja wygląda fatalnie. Na stacji Stadion dzień w dzień 100 robotników haruje przy wykończeniu przystanku. To najbardziej zaawansowana budowa na centralnym odcinku II linii podziemnej kolejki. Na poziomie "-1", gdzie mieścić się będą galeria handlowa oraz pomieszczenia techniczne, trwa próbne malowanie słupów.