Według informacji Gazety Wyborczej GDDiK planuje oddać do użytku tunel pod Ursynowem dopiero w 2021 roku. Do końca roku uda się oddać jedynie dwie części Południowej Obwodnicy Warszawy, od węzła Lubelska do węzła Przyczółkowa. Firma Astaldi przedstawiła więc swój plan poprowadzenia ruchu do czasu otwarcia tunelu. Wykonawca chce skierować auta przez lokalne drogi, tak aby ominąć przejazd pod Ursynowem. To może zakorkować nie tylko całą dzielnicę ale również Wilanów i część Mokotowa.
Awaria oczyszczalni Czajka. 200 ŻOŁNIERZY w akcji! Wojsko JUŻ BUDUJE most pontonowy!
Według planów kierowcy jadący od węzła Puławska do węzła Ursynów-Zachód mają dojechać do skrzyżowania z ul. Płaskowickiej. Następnie samochody przejadą ul. Indiry Gandhi, miną metro Imielin i dotrą do ul. Rosoła. Tam na wschodnim węźle powrócą na Południową Obwodnicę Warszawy. Zarówno ratusz jak i dzielnica nie wyraża zgody na taki ruch.
Piękna Adela pokłóciła się z ojcem i uciekła z domu. Trwają jej poszukiwania
- Stanowisko władz Warszawy w tej sprawie jest jednoznaczne: ta trasa nie może być wykorzystana do prowadzenia ruchu tranzytowego. Przekładałoby się to na ogromne zagrożenie bezpieczeństwa i skutkowałoby zablokowaniem ruchu na Ursynowie - mówiła dla Gazety Wyborczej Karolina Gałecka, rzeczniczka ratusza.
PLAC ZABAW GROZY na Szaserów! Tu kiedyś dojdzie do tragedii!
Również burmistrz Ursynowa, Robert Kempa krytycznie wypowiada się na temat propozycji. Wskazuje, że po lokalnych drogach podróżowałoby dziennie kilkadziesiąt tysięcy pojazdów. Sparaliżowałoby to ruch nie tylko Ursynowa ale też sąsiednich dzielnic. Problemem byłoby dotarcie m.in do placówek oświatowych czy urzędu dzielnicy. Część przejść dla pieszych nie jest wyposażona w sygnalizację świetlną co znacząco wpłynęłoby na bezpieczeństwo pieszych.
Czytaj Super Express bez wychodzenia z domu. Kup bezpiecznie Super Express KLIKNIJ tutaj.