- Na stacji Warszawa Gdańska 26 marca podróżni skorzystają z trzech peronów, na których dzięki przebudowie, dostęp do pociągów ułatwią schody ruchome. Od stycznia schody ruchome ułatwiły już dostęp na peron nr 4. Ostatnie testy i odbiory przechodzą schody ruchome przy peronach 2 i 3. Cały czas czynne są windy, łączące perony i przejście podziemne - przekazał Karol Jakubowski, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Co więcej, komunikację w obszarze Warszawy Gdańskiej ułatwią dwie kładki. Jedna zlokalizowana będzie od strony wiaduktu drogowego na ul. Mickiewicza, a druga jest od zachodniej strony stacji. - Zadaszone przejście nad torami ułatwi dostęp do pociągów - połączy perony oraz ul. Kłopot z ul. Felińskiego. W przejściu będą windy. Dzięki kładce będzie również łatwiejsza komunikacja w obszarze dzielnic, przez które przebiega linia kolejowa. Przy kładce będą zamontowane stojaki rowerowe - wyjaśnił Jakubowski. Oba przejścia udostępnione zostaną w połowie roku.
Przy budowie kładek praca wre. Trwa właśnie montaż stalowych elementów konstrukcji. Wykonawca buduje też szyby wind. Co ważne, prace nie przeszkadzają w kursowaniu pociągów, które jeżdżą według obowiązującego rozkładu jazdy.
Jak przekazał Jakubowski, modernizacja stacji Warszawa Gdańska realizowana jest w ramach projektu POIiŚ 5.1-13: "Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia - Warszawa Zachodnia". Projekt zmian Warszawy Gdańskiej warty jest 63 mln zł.