Droga, która ma połączyć Kołbiel z trasą S8, nie powstanie prędko! Urzędnicy muszą od nowa rozpocząć procedury w uzyskiwaniu pozwoleń - tym razem przez jezioro w Zielonce. Dziś nie wiadomo, jaki wariant zostanie wybrany, bo projektowanie trzeba zacząć praktycznie od zera. Termin rozpoczęcia prac ekspresówki, która gotowa miała być w 2013 roku, jest wielką niewiadomą.
Co to jest strzelba błotna, wiedzą tylko wtajemniczeni. Niedługo te zagrożone ryby znać będzie każdy, kto stał kiedykolwiek w gigantycznych korkach, jadąc przez Zielonkę do Wołomina. Bowiem strzelba błotna z rodziny karpiowatych zamieszkuje zbiorniki wodne przy skrzyżowaniu dróg wojewódzkich 631 z 634 i... blokuje powstanie obwodnicy. - Złożyliśmy już wniosek o wygaszeniu decyzji środowiskowej - przyznaje Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Ryb nie da się przenieść w inne miejsce i musimy odpuścić ten wariant - dodaje. Poza tym wciąż protestują mieszkańcy osiedla Grzybowa i żołnierze. Trasa bowiem miała w planach przecinać ich poligon.
Trzeba zacząć wszystko od nowa. - Musimy mieć nowe uzgodnienia środowiskowe i trzy nowe warianty trasy. Dziś nie jestem w stanie powiedzieć, jak ona mogłaby biec, bo trzeba je najpierw zaprojektować - mówi Tarnowska. S17 jest przewidziana w budżecie po 2013 roku, ale ciężko uwierzyć, że drogowcy uwiną się w dwa lata. - Drogowcy powinni wziąć się prędko za robotę i coś zaradzić, bo my tu męczymy się w gigantycznych korkach - mówi Marcin Kur (19 l.), kierowca z pobliskich Ząbek.