Warszawa. Kolejny „Hultaj” już w stolicy. Do końca 2023 roku będzie ich takich 123!

i

Autor: UM.WARSZAWA.PL Warszawa. Kolejny „Hultaj” już w stolicy. Do końca 2023 roku będzie ich takich 123!

Wagony szyte na miarę

Warszawa. Kolejny „Hultaj” już w stolicy. Do końca 2023 roku będzie ich takich 123!

2022-11-18 20:15

W piątek (18 listopada) do stolicy przyjechał pięćdziesiąty Hundai Rotem. To cichy, oszczędny i komfortowy tramwaj nazywany przez warszawskich motorniczych potocznie „Hultajem”. Docelowo w Warszawie, do końca 2023 roku, znajdą się aż 123 takie pojazdy – w trzech różnych wersjach.

Warszawa. Pięćdziesiąty tramwaj zwany „Hultajem” już w stolicy

Pasażerowie korzystający z komunikacji miejskiej mogą jeździć już 33 „Hultajami”, siedemnaście kolejnych maszyn poddawanych jest testom. Jednym z nich jest jazda po ulicach miasta bez usterek na dystansie 2500 km.

Popularne „Hultaje” można spotkać na jednej z najpopularniejszych tras tramwajowych w stolicy, czyli na linii 2, która łączy Białołękę ze stacją metra Młociny.

Tu najlepiej można wykorzystać możliwości Hyundaiów, bo są najdłuższymi i najbardziej pojemnymi tramwajami w Warszawie. Mają prawie 33 metry, czyli prawie o 3 metry więcej niż najpopularniejsze tramwaje niskopodłogowe. W każdym z nowych tramwajów może podróżować nawet 240 osób – mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik Tramwajów Warszawskich.

„Hultaje” używane są również na innych popularnych trasach – takich, jak m.in. linia 9, która przecina prawie całe miasto ze wschodu na zachód oraz jadąca z północy na południe „siedemnastka”. Docelowo pięćdziesiąt z tych pojazdów będzie jeździć po powstającej trasie do Wilanowa i wzdłuż ulicy Gagarina.

Warszawa. Stolica słynie z wygodnych tramwajów. To prawda?

Po zrealizowaniu zamówienia na wszystkie 123 tramwaje Hyundai Rotor, stolica będzie dysponowała największą flotą tramwajów niskopodłogowych w Polsce. Ich liczba przekroczy 430, co będzie stanowić aż 70 proc. całego taboru tramwajowego.

Dotychczas tylko Berlin, jako jedyna stolica europejska, zdołał w całości wymienić tramwaje na niskopodłogowe. Pozostałe metropolie mają jeszcze 20-40 proc. taboru wysokopodłogowego. Wszystko dlatego, że pojazdy szynowe starzeją się zdecydowanie wolniej niż auta i autobusy. Wartość kontraktu na tramwaje Hyundai Rotem, który został podpisany 2019 roku, wynosi 1 mld 825 mln zł netto.

Sonda
Czy tramwaje w Warszawie są bezpieczne?

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki