Po remoncie tunelu w 2007 roku nowe pociągi podmiejskie firmy Bombardier nie mogły się w nim zmieścić. Zabrakło dosłownie kilku centymetrów. Przez pięć lat składy musiały jeździć przez tory dalekobieżne, omijając stacje Stadion, Powiśle, Śródmieście i Ochota.
Polskie Linie Kolejowe oraz inżynierowie z Politechniki Łódzkiej zabezpieczyli tunel izolacją i wyregulowali. Dzięki temu Bombardier się w nim zmieści. Kiedy piętrusy wyjadą na tory? Koleje Mazowieckie zapewniają, że uwzględnią je przy opracowywaniu nowych rozkładów jazdy.
WARSZAWA: Koniec kolejowego absurdu w TUNELU LINII ŚREDNICOWEJ
2013-01-11
2:00
Udało się! Piętrowe składy Kolei Mazowieckich będą mogły jeździć przez tunel linii średnicowej. Koniec z absurdem, który trwał aż pięć lat.