Ruszył przetarg na pace przedprojektowe 4. linii metra. Zaskakujące plany obejmą też pozostałe nitki
Ambitny plan rozbudowy sieci warszawskiego metra obejmuje łącznie 5 linii. Najbliżej realizacji jest M3 do Gocławia. W pierwszym etapie połączy Stadion Narodowy z Pragą Południe. Po drodze powstaną stacje: Dworzec Wschodni, Mińska, Rondo Wiatraczna, Ostrobramska, Jan Nowaka-Jeziorańskiego. Kolejna stacja, Gocław, ma w przyszłości zostać połączona z Mokotowem. Zostanie wykopana pod dnem Wisły i przetnie się z linią M1 na stacji Racławicka, a dalej z planowaną dla M4 stacją Żwirki i Wigury.
Zmiany czekają też istniejącą już linię M2. Ostatnia obecnie stacja Bemowo pobiegnie w stronę Ursusa, gdzie połączy się z linią M5 na stacji Szamoty. Po drugiej stronie Wisły M2 będzie skręcała w stronę Żerania, a dalej pobiegnie pod Wisłą łącząc się z liniami M1 i M4 na stacji Marymont.
Linia M4 w Warszawie. Kiedy ruszą prace?
Prace nad następną w kolejności linią M4 weszły w tym roku w pierwszą fazę. W ogłoszonym 19 marca przetargu na wykonanie prac przedprojektowych wystartowały 3 firmy. Rada miasta przyznała na ten cel 56 mln zł. Etap ten ma potrwać do 2027 r. o jego zakończeniu będziemy znali dokładne lokalizacje planowanych stacji oraz kolejność, w jakiej będą budowane kolejne odcinki 4. linii. W jego trakcie dowiemy się też, czy da się wprowadzić ruch pojazdów autonomicznych i systemu drzwi peronowych. Przetarg ma zostać niedługo zakończony a prace powinny ruszyć jeszcze w tym roku. Nitka ma być gotowa w latach 30.