Jak informowaliśmy już w środę, wykonawca POW złożył w biurze mobilności kontrowersyjną propozycję organizacji ruchu. Do czasu otwarcia tunelu pod Ursynowem, które ma nastąpić w drugim kwartale 2021 r., kierowcy mieliby omijać budowę lokalnymi ulicami. Cały tranzyt skierowany zostanie na ul. Indiry Gandhi i ul. Rosoła. Na takie rozwiązanie nie ma zgody mieszkańców i władz dzielnicy.
Warszawa: PILNE! EWAKUACJA liceum na Targówku. TYSIĄC UCZNIÓW wybiegło ze szkoły! [GALERIA]
– Dokumentacja złożona w biurze mobilności była niekompletna. Brakowało m.in podstawowych informacji na temat sterowania sygnalizacją świetlną, a to jest potrzebne do analizy ruchu w godzinach szczytu. Inaczej cały Ursynów stanie – przyznaje Robert Kempa, burmistrz Ursynowa.
Warszawa: Pomagał emerytom. Dostał za to WSPANIAŁĄ NAGRODĘ. Kto to?
Po publikacji „Super Expressu” GDDKiA wytłumaczyło się z tego pomysłu. „GDDKiA informuje, że nigdy nie planowała poprowadzenia ruchu tranzytowego przez Ursynów. Proponowany objazd na terenie m.st. Warszawy jest przewidywany tylko i wyłącznie w przypadku wystąpienia awarii w tunelu” – czytamy na stronie internetowej. – Takie tłumaczenie do mnie nie trafia. Nawet jeśli przez dzielnicę nie pojadą ogromne ciężarówki, to i tak przy szkołach i przedszkolach będzie przetaczać się kilkadziesiąt tysięcy aut. To jest zbyt niebezpieczne – przekonuje.
PILNE! BRUTALNY atak NOŻOWNIKA w WARSZAWIE! Są ranni! [GALERIA]
Jak przyznaje Kempa, od 2013 r. władze dzielnicy były zapewniane, że obwodnica ma zostać oddana w całości, tak aby nie komplikować sytuacji na drogach. Teraz ze względu na poważne opóźnienia wszystkie plany są chaotycznie zmieniane. – Liczę, że GDDKiA wycofa się z tego pomysłu i skoncentruje się na jak najszybszym ukończeniu tunelu. Każde rozwiązanie, które przewiduje otwarcie POW bez tunelu, będzie powodować utrudnienia dla Ursynowa, Wilanowa i części Mokotowa – tłumaczy burmistrz. – Nie zaakceptujemy proponowanych zmian. Jeśli będzie trzeba, nie wydamy zgody np. na zmianę organizacji ruchu na skrzyżowaniu POW z ul. Rosła. Wtedy cała obwodnica zamieni się w korek – informuje Robert Kempa.
Warszawa: Poznaliśmy nazwę nowych składów metra. Pociągi będą się nazywać...