Nie dla tunelu na Ursynowie

i

Autor: MARCIN WZIONTEK/ SUPER EXPRESS Nie dla tunelu na Ursynowie

Warszawa: Mieszkańcy Ursynowa PRZERAŻENI planami drogowców! Co dalej z Południową Obwodnicą Warszawy?

2020-09-12 11:00

Wokół budowy Południowej Obwodnicy Warszawy i tunelu na Ursynowie rozpętała się burza. Mieszkańcy oraz lokalne władze Ursynowa stanowczo sprzeciwiają się rozwiązaniom zaproponowanym przez drogowców. Tysiące aut zablokują dwie dzielnice.

Jak informowaliśmy już w środę, wykonawca POW złożył w biurze mobilności kontrowersyjną propozycję organizacji ruchu. Do czasu otwarcia tunelu pod Ursynowem, które ma nastąpić w drugim kwartale 2021 r., kierowcy mieliby omijać budowę lokalnymi ulicami. Cały tranzyt skierowany zostanie na ul. Indiry Gandhi i ul. Rosoła. Na takie rozwiązanie nie ma zgody mieszkańców i władz dzielnicy.

Warszawa: PILNE! EWAKUACJA liceum na Targówku. TYSIĄC UCZNIÓW wybiegło ze szkoły! [GALERIA]

Dokumentacja złożona w biurze mobilności była niekompletna. Brakowało m.in podstawowych informacji na temat sterowania sygnalizacją świetlną, a to jest potrzebne do analizy ruchu w godzinach szczytu. Inaczej cały Ursynów stanie – przyznaje Robert Kempa, burmistrz Ursynowa.

Warszawa: Pomagał emerytom. Dostał za to WSPANIAŁĄ NAGRODĘ. Kto to?

Po publikacji „Super Expressu” GDDKiA wytłumaczyło się z tego pomysłu. „GDDKiA informuje, że nigdy nie planowała poprowadzenia ruchu tranzytowego przez Ursynów. Proponowany objazd na terenie m.st. Warszawy jest przewidywany tylko i wyłącznie w przypadku wystąpienia awarii w tunelu” – czytamy na stronie internetowej. – Takie tłumaczenie do mnie nie trafia. Nawet jeśli przez dzielnicę nie pojadą ogromne ciężarówki, to i tak przy szkołach i przedszkolach będzie przetaczać się kilkadziesiąt tysięcy aut. To jest zbyt niebezpieczne – przekonuje.

 PILNE! BRUTALNY atak NOŻOWNIKA w WARSZAWIE! Są ranni! [GALERIA]

Jak przyznaje Kempa, od 2013 r. władze dzielnicy były zapewniane, że obwodnica ma zostać oddana w całości, tak aby nie komplikować sytuacji na drogach. Teraz ze względu na poważne opóźnienia wszystkie plany są chaotycznie zmieniane. – Liczę, że GDDKiA wycofa się z tego pomysłu i skoncentruje się na jak najszybszym ukończeniu tunelu. Każde rozwiązanie, które przewiduje otwarcie POW bez tunelu, będzie powodować utrudnienia dla Ursynowa, Wilanowa i części Mokotowa – tłumaczy burmistrz.  – Nie zaakceptujemy proponowanych zmian. Jeśli będzie trzeba, nie wydamy zgody np. na zmianę organizacji ruchu na skrzyżowaniu POW z ul. Rosła. Wtedy cała obwodnica zamieni się w korek – informuje Robert Kempa.

Warszawa: Poznaliśmy nazwę nowych składów metra. Pociągi będą się nazywać...

Super Raport 11 IX (goście: Marcin Horała, Tomasz Siemoniak)

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki