Warszawa najlepsza
Na podium znalazły się Kraków i Poznań, ale to Warszawa została okrzyknięta miastem powyżej 300 tysięcy mieszkańców, które jest najbardziej przyjazne samochodom elektrycznym. Według danych opracowanych przez ekspertów z Oponeo, w stolicy na 7 km2 przypada jedna stacja.
Czytaj także: Fala kulminacyjna w Warszawie. Strażacy uspokajają [WIDEO, GALERIA, AUDIO]
Niestety Warszawa nie przewiduje żadnych ulg parkingowych dla właścicieli samochodów hybrydowych. W miastach tj. Łódź, Kraków, Bydgoszcz czy Poznań można kupić specjalne abonamenty w obniżonych cenach, natomiast we Wrocławiu i Szczecinie opłaty za parkowanie są symboliczne. W Gdańsku i Lublinie kierowcy hybryd mogą parkować za darmo.
Warszawa najgorsza
- warunki dla kierowców
W rankingu sprawdzono także, które miasta stwarzają najlepsze warunki dla kierowców. Niestety tym razem nie mamy się czym chwalić. Warszawa znalazła się na ostatnim miejscu wśród miast powyżej 300 tysięcy mieszkańców! Najbardziej przyjaznym miastem okazał się Lublin.
- kolizje
Niestety zajmujemy też niechlubne miejsce w rankingu najbardziej kolizyjnych miast w Polsce. Na podstawie informacji pozyskanych z systemu Yanosik uznano, że w Warszawie odnotowano największą liczbę kolizji. Najlepiej w tym zestawieniu znalazł się Szczecin.
- parkingi
Eksperci skupili się na opłatach za postój, godziny funkcjonowania płatnych stref, abonamenty, opłaty dla motocyklistów i infrastrukturę „parkuj i jedź”. W tym zestawieniu także nie wypadliśmy najlepiej.
Warszawa ma prawie najdroższe opłaty za parkingi spośród wszystkich miast powyżej 300 tysięcy mieszkańców. Drożej jest tylko w Gdańsku.
Inne kategorie
W innych kategoriach, m.in. prędkość w miastach, najwolniejsze centra miast, ceny wymiany opon Warszawa znajduje się mniej więcej w środku zestawienia.
Czytaj także: Upozorował porwanie, bo... bał się powiedzieć żonie o romansie! [GALERIA]
Raport został przygotowany przez specjalistów z Oponeo na podstawie danych pochodzących z systemu Yanosik, urzędów miast czy zarządów dróg. W zestawieniu zostały ujęte największe miasta w Polsce, które podzielono na dwie grupy - poniżej 300 tys. mieszkańców i powyżej 300 tys. mieszkańców. W powyższym tekście analizowaliśmy wyłącznie grupę, do której zaklasyfikowana była Warszawa - powyżej 300 tys. mieszkańców.