Pierwszy dzień obowiązywania haraczu za odbiór śmieci coraz bliżej. Wywozem śmieci zajmą się wybrane przez miasto firmy, a rachunki będą wysyłać mieszkańcom urzędy dzielnic. Jednak wcześniej trzeba wypowiedzieć umowę dotychczasowej firmie. W blokach i kamienicach zadbają o to władze spółdzielni lub wspólnoty. Mieszkańcy jednorodzinnych domów muszą zerwać umowy sami. Inaczej mogą zafundować sobie podwójne rachunki za wywóz śmieci. I to niemałe, bo samo miasto zażąda od nich 89 zł, a jeśli nie segregują odpadów - 124,60 zł. - Nie dość, że będą wyższe ceny, to jeszcze człowiek musi się martwić tymi wypowiedzeniami, żeby nie płacić podwójnie - komentuje Marian Jasionkowski (65 l.), który mieszka w bliźniaku na Pradze-Południe i szykuje się do zerwania umowy z dotychczasowym odbiorcą śmieci.
Najlepiej zajrzeć do umowy i sprawdzić okres wypowiedzenia. Ci, którzy mają trzymiesięczny, powinni się spieszyć, bo wypowiedzenie umowy powinno dotrzeć do firmy przed 31 marca. Przy miesięcznym okresie wypowiedzenia termin mija 31 maja. - Niestety, nie wystarczy wysłać wypowiedzenia pocztą - zastrzega jednak Agnieszka Kłąb, zastępca rzecznika prasowego Ratusza. - Trzeba mieć gwarancję, że wypowiedzenie dotarło do firmy - tłumaczy.
Jak to zrobić? Wypowiedzenie umowy można zawieźć osobiście. Trzeba jednak dopilnować, by firma wydała nam potwierdzenie jego przyjęcia. Może to być ksero dokumentu z odpowiednią pieczątką i adnotacją. Jeśli ktoś zdecyduje się wysłać pismo pocztą, powinien nadać je listem poleconym z dołączonym zwrotnym potwierdzeniem odbioru.
Dodatkowe porady na temat umów oraz wzór wypowiedzenia znaleźć można na stronie www.czysta.um.warszawa.pl.
Wzór wypowiedzenia umowy znaleźć można na stronie: www.czysta.um.warszawa.pl