- W poniedziałek od początku kursowania na trasę podmiejską wrócą pociągi Kolei Mazowieckich i Szybkiej Kolei Miejskiej - zapewnia Robert Kuczyński (39 l.), rzecznik centrum inwestycji PKP PLK. Ale uwaga! Pociągi nadal nie będą się zatrzymywać na stacji Warszawa Stadion, bo tu trwa przebudowa stacji i peronów.
Dlatego na bieżąco trzeba będzie słuchać zapowiedzi głosowych. Ostatnie pociągi SKM będą odjeż-dżać ze stacji Warszawa Centralna, a nie jak dotąd ze Śródmieścia. A ciężkie maszyny z linii średnicowej przeniosą się kilka kilometrów dalej - rozpoczyna się uciążliwy remont torów między stacją Warszawą Włochy i Dworcem Zachodnim.
Zaczyna się remont linii do Łodzi
- Remont nie powinien być bardzo uciążliwy - mówi Kuczyński. - Pociągi będą odjeżdżać z peronów innych niż te podane w rozkładach - dodaje.
Trzeba się liczyć z opóźnieniami - od kilku do kilkunastu minut. Nowe rozkłady będą obowiązywać na linii KM do Skierniewic, Łowicza, Małkini, Góry Kalwarii i Ostrołęki. To nie koniec zmian. W związku z remontem mostku nad Utratą pociągi WKD będą przez miesiąc jeździły po nim wahadłowo po jednym torze.
- Prace planujemy rozpocząć 1 sierpnia - poinformował Krzysztof Kulesza, rzecznik WKD. - Pasażerów czekać będzie przesiadka w miejscowości Malichy - dodaje, przepraszając z góry za możliwe uciążliwości. Tak jak w przypadku zeszłorocznego remontu, tak i teraz podróż z Grodziska do stolicy wydłuży się o co najmniej 10 minut.
Utrudnienia na trasach tych pociągów
Warszawa - Skierniewice
Warszawa - Łowicz Główny
Warszawa - Małkinia
Warszawa - Góra Kalwaria/Skarżysko-Kamienna
Tłuszcz - Ostrołęka