WARSZAWA: Remonty i AWARIE PARALIŻUJĄ komunikację w stolicy

2012-06-02 3:00

Remonty i ciągłe awarie - oto główne przyczyny tego, że z miesiąca na miesiąc po stolicy jeździ się coraz gorzej.

Eksperci analizując samochodowe nawigacje, sprawdzili przed EURO 2012, z jaką prędkością poruszają się kierowcy po stolicy. I co się okazało? Że w porównaniu z ubiegłym rokiem jeżdżą wolniej i to nawet o 9 kilometrów

Gigantyczne korki w stolicy

Wczorajszy dzień pokazał, że wystarczy jedna awaria, a już pół miasta stoi w gigantycznych korkach. Na Wisłostradzie na prawym pasie w kierunku Wilanowa na wysokości pomnika Sapera zapadła się jezdnia. Wodociągowcy zajęli się jej naprawą, ale musieli zablokować kolejny pas. To wystarczyło, aby w ciągu paru chwil utworzyły się ciągnące się po horyzont zatory. Niestety, podobne awarie zdarzają się bardzo często. Jeżeli do tego dodamy zamknięte z powodu budowy II linii metra ulice, to okazuje się, że po stolicy w ogóle nie da się jeździć.

Dlatego eksperci są zgodni: stolica to najbardziej zakorkowane miasto w całej Polsce. Pokazuje to najnowszy raport portalu Korkowo.pl.

Według niego w godzinach porannego i popołudniowego szczytu przez ścisłe centrum można jechać średnio zaledwie 29 kilometrów na godzinę. Z kolei na Targówku, Woli, Żoliborzu czy Mokotowie średnia prędkość, z jaką poruszają się kierowcy, to 38 kilometrów. To o 9 kilometrów wolniej niż w grudniu zeszłego roku.

Przyczyny paraliżu

- Główne przyczyny to zwiększenie się liczby remontów przed EURO 2012 - ocenia Monika Kampioni z serwisu Korkowo.pl, który przez maj analizowało systemy GPS zamontowane w autach. - Warszawie potrzebne są obwodnice i autostrada - mówi Kampioni.

O ile A2 ma być na EURO 2012 przejezdna, o tyle na dokończenie S2 z lotniska do Konotopy nie ma co liczyć aż do zimy. Do tego dochodzą jeszcze buspasy na Żwirki i Wigury oraz w Al. Jerozolimskich. Dlatego eksperci radzą, by w trakcie piłkarskich mistrzostw przesiąść się do komunikacji miejskiej. Podczas EURO 2012 w dni meczowe metro będzie jeździło całą noc, a tramwaje do godz. 2 w nocy. Pojawią się też specjalne autobusy: F22, F27, F31 i F90.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki