Prace przy przebijaniu ostatniego łącznika na stacji Centrum Nauki Kopernik to niejedyna ważna operacja na budowie II linii metra. Po obu stronach centralnego odcinka rozpoczęły się prace przy układaniu torów. Tak dzieje się między stacjami Rondo Daszyńskiego i Rondo ONZ, Świętokrzyska i Nowy Świat - Uniwersytet, Dworzec Wileński i Stadion Narodowy oraz w tunelu pod Wisłą.
Przeczytaj też: Prace wykończeniowe na stacjach metra - montują schody na Nowym Świecie
Zanim jednak same tory zostaną ułożone, trzeba wykonać specjalną podbudowę. Roboty są bardzo pracochłonne i wymagają dużej precyzji, by mieć pewność, że setki tysięcy pasażerów metra będą mogły z niego bezpiecznie korzystać. Dopiero po ułożeniu torowiska powstawać będzie specjalna instalacja, która zasilać będzie metro. Łącznie w tunelach między rondem Daszyńskiego a Dworcem Wileńskim powstanie 10 kilometrów torów.