Kiedy tunel będzie już w tym miejscu gotowy, czyli w okolicach wakacji, koparki zaczną wybierać ziemię pod stację, a robotnicy ułożą kolejny strop nad tunelem. Taki system ma pomóc nadrobić zaległości. W pierwszej wersji to już z gotowej stacji tarcza miała przebijać się przez ziemię i drążyć tunel. Ale, że przedłużają się ustalenia z operatorami instalacji podziemnej, trzeba było zmienić koncepcję. Za droższą realizację zapłaci wykonawca.
WARSZAWA: Stację Rondo ONZ zbudują od końca
2012-01-30
2:30
Metro zdradza nową metodę, którą budowana ma być stacja Rondo ONZ. Według najnowszych planów robotnicy najpierw wybudują strop stacji i ustawią ściany szczelinowe, które mają pełnić rolę fundamentów i zabezpieczyć teren budowy przyszłej stacji przed kolejnymi działaniami. Dopiero wtedy ruszająca w kwietniu z ronda Daszyńskiego tarcza TBM wydrąży tunel pod stacją.