Solaris zaproponował cenę niższą niż przewidziano w ofercie. Miasto na zakup nowych autobusów przeznaczyło 431 mln a producent 130 przegubowych elektryków wycenił je z kolei na kwotę 399 mln. Dzięki zamówieniu, stolica Polski stanie się drugim, po Londynie miastem w Europie, które będzie miało ponad sto elektrycznych autobusów. W 2020 roku po Warszawie poruszać się będzie 160 takich pojazdów.
– Kupując te elektrobusy myślimy o komforcie i o środowisku – skomentował zakupy prezydent Rafał Trzaskowski. Z kolei jak ustaliliśmy, nowe elektrobusy będą miały mniejsze baterie niż te, które obecnie jeżdżą po stolicy. - Na pętlach będą ładowarki, dlatego nie ma potrzeby, by miały duże baterie. Dzięki temu autobusy będą lżejsze i pomieszczą więcej pasażerów – podsumował Adam Stawicki, rzecznik MZA