WARSZAWA: Strażnicy chcą tylko łupić kierowców

2013-02-05 2:00

Stołeczni kierowcy na co dzień nie mają łatwego życia. Dziurawe drogi, drogie paliwo, a do tego wyrastające jak grzyby po deszczu fotoradary. Kolejnym batem na zmotoryzowanych warszawiaków mają być zapowiadane przez strażników miejskich tzw. kontrole kaskadowe. Miejscy szeryfowie zapewniają, że mają one poprawić bezpieczeństwo na drogach. Tymczasem, jak się okazuje, ich głównym celem jest nabijanie miejskiej kabzy pieniędzmi z mandatów.

- Kontrole kaskadowe mają eliminować z dróg piratów drogowych, którzy mijają radar i zaraz potem znów przekraczają prędkość - zapewniała w listopadzie Monika Niżniak (33 l.), rzeczniczka stołecznej Straży Miejskiej.

Jak wygląda taka kontrola? Zamiast jednego fotoradaru na tej samej ulicy będą ustawione trzy, w odległości co najmniej 500 metrów od siebie. Każdy z nich zrobi zdjęcie, które posłuży do oddzielnego mandatu. Wyjątkowi pechowcy mogą więc na kilometrowym odcinku dostać 3 mandaty po 500 zł i 10 punktów karnych. A to równa się utracie prawa jazdy.

Strażnicy wystąpili do miasta z listą 20 miejsc, w których chcieliby prowadzić właśnie takie kontrole. Procedura jest jednak taka, że o każdej lokalizacji, zanim zaakceptuje ją miejski inżynier ruchu, opinię wydaje stołeczna policja. Jak dowiedział się "SE", policjanci nie zgodzili się jednak na część miejsc, w których miały być prowadzone kontrole, bo nijak miały się one do poprawy bezpieczeństwa. - Jeśli ktoś chce robić kontrolę kaskadową na szerokiej, prostej drodze, gdzie jest świetna widoczność i na dodatek nowa nawierzchnia, to raczej trudno wmawiać potem kierowcom, że chodzi o ich bezpieczeństwo, a nie o wystawienie większej liczby mandatów - przyznają nieoficjalnie policjanci ze stołecznego Wydziału Ruchu Drogowego. Czy to oznacza, że kontroli kaskadowych nie będzie? Niestety, strażnicy z nich nie zrezygnują. Dobra informacja jest jednak taka, że ruszą one dopiero na początku kwietnia. Strażnicy czekają na zgodę miejskiego inżyniera ruchu dotyczącą sześciu z dwudziestu lokalizacji. Potem ZDM ustawi znaki informujące o kontroli radarowej i wówczas fotoradary zaczną działać.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki