Mimo uporczywych mrozów drogowcy rozpoczęli bardzo ważną inwestycję - przebudowę ulicy. Jedną z niewielu, którą uda się zrealizować do końca w tym roku. - Na początku musimy przełożyć wszystkie instalacje podziemne, zdemontować tory i dokonać niezbędnej wycinki drzew pod inwestycję - mówi "Super Expressowi" Małgorzata Gajewska (47 l.), rzeczniczka Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych. Drogowcy muszą też wykorzystać zimę, aby część murów fabryki Norblina przesunąć, a część ogrodzeń po prostu wyburzyć. Potem zaczną wylewać kolejne warstwy asfaltu
i w nowym układzie montować torowisko. Na zakończenie powstanie też ścieżka rowerowa po obu stronach Prostej.
- Całą inwestycję zakończymy w połowie roku - mówi Gajewska. Do tego trzeba doliczyć odbudowę obu rond, które ma już wykonać firma AGP zajmująca się drugą linią metra wraz z zakończeniem budowy podziemnej kolejki. Terminarz zakłada, że stanie się to do 30 września 2014 roku.
Zobacz: Warszawa. Rozbił tramwaj przez narzeczoną
Jaka będzie nowa Prosta? Kosztująca 33,8 milionów złotych przebudowa zakłada dwie jezdnie po dwa pasy ruchu na całej długości ulicy. Między nimi znajdować się będzie torowisko tramwajowe. Będzie ono skonstruowane tak, by w przyszłości, podobnie jak na Trasie W-Z, mogły kursować po nim również autobusy. Przy okazji przebudowy Prostej nastąpi też przebudowa wlotów z ulic Żelaznej, Twardej i Pańskiej. Dodatkowo na tej ostatniej ma powstać parking dla samochodów osobowych.
Zakończenie inwestycji będzie oznaczało likwidację jednej z najstarszych prowizorek. Kiedy ulica została wytyczona w jej obecnym kształcie w latach 1963-1966, jej "wąskie gardło" na wysokości Norblina miało zostać zlikwidowane jak najszybciej. Uda się tego dokonać dopiero po 50 latach.