- "Anna" została już ułożona na suwnicy, po której będzie się poruszać - mówi Mateusz Witczyński (25 l.), rzecznik konsorcjum AGP budującego metro. Trwają też ostatnie szlify i sprawdzanie maszyny przed jej pierwszym egzaminem, czyli tunelem między stacjami rondo Daszyńskiego a Powiślem. "Anna" będzie się poruszała ze średnią prędkością 10 metrów w ciągu doby. Za nią robotnicy będą mogli układać nawierzchnię i montować instalację potrzebną do funkcjonowania podziemnej kolejki. Miesiąc po "Annie" z ronda Daszyńskiego wyruszy druga tarcza TBM - "Maria". Będzie drążyć tunel równoległy do Powiśla. Dwa ostatnie urządzenia rozpoczną swoją pracę dopiero w wakacje. Startować będą z okolic mostu Świętokrzyskiego i pod Wisłą dotrą na Pragę w okolice Dworca Wileńskiego.
WARSZAWA: Tarcze szykują się do drążenia
2012-04-25
3:00
W połowie maja w trasę wyruszy pierwsza tarcza TBM "Anna". Będzie drążyć pierwszy z tuneli II linii metra. Na początku kwietnia włożona została do szybu na stacji rondo Daszyńskiego. Obecnie trwa montaż zaplecza technicznego dla trzech osób, które będą ją obsługiwać.