Na przeprawę, która jest już na ukończeniu, w ramach testu obciążeniowego wpuszczono wczoraj pierwszy skład bydgoskiej firmy Pesa. - Pierwszy dzień testów to próby stateczne, które mają pokazać, jak konstrukcja zachowuje się pod takim ciężarem - mówi "Super Expressowi" Agata Choińska (31 l.), rzeczniczka Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych.
Dziś z kolei pesy przejadą po nowych torach, które niedawno zostały ułożone. Jeżeli dwudniowe testy przejdą pomyślnie, a wiele na to wskazuje, już w najbliższy poniedziałek ZMID złoży do mazowieckiego inspektora nadzoru budowlanego komplet dokumentów o pozwolenie na użytkowanie. - W najlepszym wypadku tramwaje będą mogły tędy przejechać już we wrześniu - mówi Choińska. Urzędnicy są na to gotowi. Na pierwszy ogień mogłaby tu wrócić popularna linia 15, która jeździła z pętli przy Akademii Wychowania Fizycznego na pętlę przy obecnym parkingu "Parkuj i Jedź" w al. Krakowskiej.
Oficjalny termin oddania reszty łącznika między Żoliborzem a Śródmieściem to obecnie październik 2011. Utrudnienia na Andersa trwają od 2009 roku.