Ciąg ulic al. Jana Pawła II - Chałubińskiego - al. Niepodległości to jedna z najważniejszych tras komunikacyjnych stolicy. Nie tylko samochodowa, ale także tramwajowa - tędy właśnie przebiega linia łącząca Żoliborz, Wolę, Śródmieście, Ochotę i Mokotów. Korzystają z niej pasażerowie z najdalszych krańców stolicy. Niestety, przez pięć tygodni torowisko będzie zamknięte.
Szykują się do EURO
O północy 2 kwietnia ruch tramwajowy zostanie wyłączony na Nowowiejskiej między al. Niepodległości a pl. Zbawiciela oraz w al. Niepodległości między Nowowiejską a al. Solidarności. - Musimy wymienić zużyte tory i trakcję elektryczną - mówi Krzysztof Karos (60 l.), prezes Tramwajów Warszawskich. - To operacja bolesna, ale niezbędna - dodaje. Dzięki remontowi trasa tramwajowa będzie przypominać tę w Al. Jerozolimskich. - Wymienione zostaną rozjazdy torów, powstaną nowe przystanki. Torowisko będzie wyciszone - dodaje Wiesław Witek (52 l.), miejski koordynator remontów i inwestycji.
Uciążliwe objazdy
- W związku z remontem musimy zawiesić kursowanie sześciu linii tramwajowych - mówi Andrzej Franków z Zarządu Transportu Miejskiego. Zamiast nich uruchomione zostaną trzy zastępcze linie tramwajowe łączące Bemowo, Pragę, Bielany, Okęcie i Mokotów oraz jedna linia autobusowa Z-3. - Będzie ona rozwozić pasażerów kursujących między Wolą a Polem Mokotowskim. Z-3 puścimy trasą zawieszonych tramwajów, czyli wzdłuż al. Jana Pawła II, Chałubińskiego oraz al. Niepodległości - podkreśla Andrzej Franków. Roboty mają się zakończyć 9 maja.
Patrz też: Warszawa: Rusza remont stacji Stadion. Utrudnienia dla pasażerów
A potem Praga!
To nie koniec utrudnień. Od razu po zakończeniu prac w Śródmieściu tramwajarze wezmą się za tory na Pradze. Zmodernizowana zostanie trasa Dw. Wileński - Targowa - Zamoyskiego - Stadion Narodowy - al. Zieleniecka - rondo Waszyngtona. Będzie nowoczesna, bardziej wydajna i estetyczna. Ale prace potrwają aż do października!