WARSZAWA: Tunel Wisłostrady w ruinie!

2012-10-25 3:00

Czy katastrofy na budowie stacji Powiśle można było uniknąć? Tak! Przynajmniej tak wynika z raportów Politechniki Warszawskiej i Instytutu Badawczego Dróg i Mostów, które zostały opracowane dla miasta. Inżynierowie uważają, że podczas budowy II linii podziemnej kolejki wykonawca popełnił wiele błędów, m.in. zbagatelizował wcześniejsze wycieki w tym miejscu. Mało tego, eksperci rozważali też wyburzenie części tunelu Wisłostrady.

Ekspercki raport, który został przygotowany na zlecenie warszawskiego Ratusza, ujawniła "Gazeta Stołeczna". Nie zostawia on na budowniczych metra suchej nitki. Czytamy w nim m.in. o tym, że podczas awarii tunel ucierpiał na tyle, że rozważano jego zburzenie i ponowne odbudowanie. Powód? Trzymał się on tylko na ścianach szczelinowych i wpuszczenie tam aut groziłoby prawdziwą katastrofą. To jednak jeszcze nie wszystko! Paraliżu miasta przez zalaną stację Powiśle też można było uniknąć. Jak się okazuje, w dziennikach budowy na tydzień przed awarią były wzmianki o przeciekach. Te jednak zostały przez wykonawcę zlekceważone, bo dalej prowadzono tam prace.

Inżynierowie z Instytutu Badawczego Dróg i Mostów nie chcą komentować swojej części raportu. Bardziej rozmowni są za to naukowcy z Politechniki Warszawskiej. - Rozwiązanie z wyburzaniem czegokolwiek nie było brane pod uwagę w momencie, kiedy otrzymaliśmy więcej informacji o tym, co się stało. My poleciliśmy uzupełnienie tej wyrwy i to jest teraz realizowane - mówi "Super Expressowi" prof. Anna Siemińska-Lewandowska, która opracowywała jeden z raportów.

- Raport jest już w dużej części nieaktualny. Był opracowywany w czasie samej awarii, kiedy rozważaliśmy bardzo wiele różnych scenariuszy - tłumaczy z kolei Bartosz Milczarczyk (31 l.), rzecznik Ratusza. Jednocześnie podkreśla, że pod Wisłostradą została wykonana większość prac i oddanie tunelu kierowcom nastąpi na przełomie roku. Dziura o wielkości 6,5 tysiąca metrów sześciennych została wypełniona specjalną cementową mieszanką.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają