WARSZAWA: Urzędnicy OSZUKUJĄ pasażerów

2013-03-27 3:00

Stołeczni urzędnicy po raz kolejny oszukali warszawiaków! W 2011 roku, kiedy wprowadzane były podwyżki, obiecywali, że pieniądze z biletów pójdą na poprawę komunikacji miejskiej. ZTM mówił o nowych liniach, kilometrach tras tramwajowych i klimatyzowanych pojazdach. A teraz zamiast tego likwiduje 10 linii i skraca trasy aż 40.

Protestują już nie tylko studenci czy emeryci, lecz również władze dzielnic, którym nie w smak tak olbrzymie zmiany w układzie autobusów.

W 2011 roku, gdy na sesji rady miasta głosowano za podwyżkami, wiceprezydent Jacek Wojciechowicz dość rezolutnie tłumaczył nowy, wyższy cennik za podróżowanie komunikacją miejską: - Ta podwyżka nie jest dla samej podwyżki, ale dlatego, że chcemy modernizować, rozwijać komunikację miejską - mówił w maju 2011 roku . Było to jednak bezczelne mydlenie oczu, po którym samorządowcy z Platformy Obywatelskiej ochoczo zgodzili się na wyższe ceny biletów ZTM . Niestety, bezczelność urzędników sięgnęła zenitu i niespełna dwa lata później wycofują z danego słowa. Zamiast rozwoju komunikacji, nowych połączeń autobusowych i tramwajowych są drastyczne cięcia! Niestety, cennik pozostaje ten sam.

Co na to sami urzędnicy? - Dzięki podwyżkom do budżetu dodatkowo wpłynie jakieś 120 mln zł. Gdyby nie ten zastrzyk finansowy, dziura w budżecie sięgnęłaby 310 mln zł - mówi Igor Krajnow (34 l.), rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego.

A pasażerowie są wściekli i czują się nabici w butelkę. Przeciwko zmianom wystąpiły też władze dzielnic i lokalni radni, którzy już szykują pisma do ZTM Włochy i Ochota nie chcą dopuścić do likwidacji linii 175, która jest wygodnym połączenia między lotniskiem, ścisłym centrum miasta i Traktem Królewskim. Wawer z kolei sprzeciwia się wycofaniu ze Śródmieścia popularnej linii 521, którą podróżują mieszkańcy Falenicy. Podobnie Białołęka ma wątpliwości co do wycofania linii 510 i 503. - Z każdą uwagą się oczywiście zapoznamy. Każdy sygnał zostanie przez nas przeanalizowany - przekonuje Krajnow.

Maj 2011 roku

"W odpowiedzi na potrzeby transportowe mieszkańców miasto zwiększa częstotliwość kursowania komunikacji szynowej i autobusowej oraz tworzy nowe połączenia. Aby zwiększyć dostępność do transportu szynowego, wydłużone zostały także godziny kursowania metra w weekend".

"W planach jest budowa tramwajowej trasy wzdłuż ulicy Sobieskiego do miasteczka Wilanów, linii na Gocław, połączenia Kasprzaka, Dworca Zachodniego z Banacha oraz przedłużenie trasy wzdłuż Modlińskiej (pętla Żerań do budowanej trasy na Tarchomin). Do końca tego roku ukończony ma również zostać łącznik w ciągu ulicy Powstańców Śląskich, między Górczewską i Radiową".

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki